اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار استاندار ‌و هیئات رئیسه دانشگاه‌های قم با آیت‌الله ‌شاهرودی مطرح شد‌

نقش ویژه قم در دیپلماسی علمی کشور/دانشگاه‌های قم مصداق عملی وحدت حوزه و دانشگاه

خبرگزاری فارس: پیریایی استاندار قم به اتفاق هیئات رئیسه دانشگاه‌های قم با آیت‌الله العظمی‌هاشمی شاهرودی دیدار و گفت‌وگو کردند.

نقش ویژه قم در دیپلماسی علمی کشور/دانشگاه‌های قم مصداق عملی وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند توسعه و پیشرفت استان اظهار کرد: به فضل الهی و با همت و تلاش جدی بخش‌های مختلف اجرایی عمران و آبادانی قم با سرعت و شتاب مناسبی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه قم در دولت‌های نهم و دهم مورد توجه ویژه قرار گرفته است افزود: پروژه‌های سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و مهر ماندگار دولت، فرصت مغتنمی را در راستای سرعت دادن به روند توسعه و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته قم به وجود آورده است.

استاندار قم با اشاره به نگاه ویژه استان به مسائل فرهنگی گفت: در ماه‌های اخیر بیش از 10 نشست کاری مفید با مجموعه‌های دانشگاهی استان برگزار شده است که مصوبات این نشست‌ها را تا رسیدن به نتیجه لازم پیگیری خواهیم کرد.

پیریایی همچنین تدوین سند آمایش آموزش عالی استان را به عنوان یک امر مهم و ضروری در حوزه فرهنگی مورد اشاره قرار داد و افزود: راهبردهای کلان و اساسی استان در این بخش با استفاده از نقطه نظرات و رهنمودهای علما و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی طراحی خواهد شد.

وی تأثیرگذاری در سطوح ملی و بین‌المللی را از مهم‌ترین شاخصه‌های دانشگاه‌های قم برشمرد و افزود: قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکز تولید و نشر معارف اسلامی، می‌تواند نقش ویژه‌ای را در شکل گیری دیپلماسی علمی و سایر مباحث فرهنگی و دینی کشور و جهان اسلام داشته باشد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم بهره مندی دانشگاه‌های قم از برکات معنوی حوزه علمیه تصریح کرد: دانشگاه‌های قم باید مصداق عملی وحدت حوزه و دانشگاه باشند.

انتهای پیام/2258/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول