اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

وحدت ‌مسلمانان نص صریح قرآن کریم است/وحدت تاکتیکی نداریم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: وحدت ما نص قرآن کریم است و منافع مشترک نباید ما را به وحدت وا دارد.

وحدت ‌مسلمانان نص صریح قرآن کریم است/وحدت تاکتیکی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در مراسمی با حضور خیل ارادتمندان ساحت قدس نبوی، معتمدین، ریش‌سفیدان، سران قبایل و طوایف اهل سنت و تشیع در سالن اجتماعات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان اظهار داشت: وحدت ما مسلمانان نص صریح قرآن کریم است که آیات زیادی در این زمینه وجود دارد که اگر به آنها عمل نکنیم، کفر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما وحدت تاکتیکی نداریم افزود: اگر به قرآن الهی چنگ زنیم هرگز متفرق نخواهیم شد، در اختلاف عذاب و در اتحاد موهبت الهی است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول که در روایات اهل سنت 12 ربیع‌الاول و در روایات اهل تشیع 17 ربیع‌الاول، میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) که به فرموده امام راحل به عنوان هفته وحدت تعیین شده و مهم این است ‌‌که ‌همه آدم و عالم به کلک وجود این مولود شکل یافته و امشب شب ولادت برجسته‌ترین مولود بشری است که با تولد او حوادث عظیمی رخ داد که ترک برداشتن ایوان مدائن و... از جمله اعجاب این ولادت بزرگ‌ و نورانی بود.

سلیمانی ادامه داد: این نور فروغ بی‌نظیر عالم و آدم، مقدمش را همه عالمیان باید به جشن و شادمانی برآیند و ما هرچه داریم به برکت وجود نورانی اوست.

وی بیان کرد: از زمانی که حضرت محمد (ص) پا به عرصه گیتی گذاشت در دنیای جهل و ظلمت نخستین اشعه‌های نورانیت ‌را به محمل قلم استوار کرد به‌گونه‌ای که در تاریک‌ترین زمان و در بین جاهل‌ترین مردم، اولین جرعه‌های حیات بشری را در قالب علم ،نه به جان آدمی،‌ مسلمانان، بنی‌آدم، مؤمن، بلکه به جان انسان و انسانیت دمید.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: او گوهر تابناکی است، هر کجا ارزشی پیدا کرد به وجود مقدس‌‌ او بالاترین و بهترین ارزش ‌مکه و کعبه است اما مکه و کعبه هم به زلف نازنین او ارزشمند می‌شوند.

سلیمانی گفت: اگر کعبه هم شرافت پیدا کرد از بت و بت‌پرستی و نسل بت‌ها از درون و برون کعبه‌، از آلودگی‌ها، شرک‌ها و... نجات یافت به یمن قدوم مبارک و به دست مبارکش به‌گونه‌ای درخشید و به شکلی فروغ (کعبه) پیدا کرد.

وی افزود: او تنها رحمت برای ما نبود برای عالمیان مایه افتخار است و او تنها نسخه شفابخش بشریت و آخرین و کامل‌ترین در خلقت خواهد بود.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: امروز در جهان اسلام دو سرمایه داریم، دو سرمایه ثابت و پایدار، استوار و قطعی که یکی از آنها احکام ثابت الهی است، جزو اعتقادات دینی ما هستند که همگان باید از آن پیروی کنیم از آن جمله می‌توان به نماز، جهت نماز، وجوب حج، مکان حج، زمان حج و غیره اشاره کرد.

سلیمانی اضافه کرد: دیگری بخش فقه عملی و جزئیات فقهی است و به دلیل اینکه یقینی و علمی نیست به تمام معنا وحیانی نیست، برمی‌گردد به احادیث و برداشت و استنباط فقها که با تلاش و اهتمام می‌خواهند بهتر برداشت کنند که در این برداشت‌ها اختلاف ‌نظر است و در این راستا اگر اختلافی صورت گیرد و به مبانی ضربه بزند و به اصول خدشه وارد سازد به همین مسائل بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کعبه نبود، نماز نبود و حبل‌الله نبود و وجود نازنین پیامبر اسلام (ص) نبود قطعا اتفاقات ناخوشایندتری برای جهان اسلام و مسلمین می‌افتاد و به طور قطع این نشست‌ها تأثیر خواهد داشت و وحدت به این ایام محدود نمی‌شود هر جا که مسلمانی به خطر بیفتد با وحدت باید به پا خیزیم و در مقابل ظالمان ایستادگی کنیم.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز ‌در ادامه این مراسم گفت: هفته وحدت و میلاد پر برکت رسول مکرم اسلام را به همه مسلمین جهان تبریک عرض می‌کنیم و با تأسی از میراث گرانبها که همانا قرآن کریم است باید رهنمود همه ما باشد تا با عمل به آن به تعالی و شکوفایی برسیم.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی افزود: اگر امروز اروپایی‌ها به دستاوردهای خود افتخار می‌کنند ما به قرآن افتخار می‌کنیم و این میراث گرانبها را در دنیا نمی‌توانند پیدا کنید.

وی بیان کرد: شما وارث قرآن هستید، اخوت و برادری، الفت اسلامی و همگرایی اسلامی و برادری اسلامی که دستاورد حضرت رسول اکرم (ص) است را باید پاس داشت و به آن عمل کرد.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان ادامه داد: امروز دشمنان اسلام چشم طمع دوخته‌اند تا به مسلمانان ضربه بزنند و با ایجاد اختلاف آنان را از یکدیگر دور سازند اما مسلمانان باید هوشیار باشند و با عمل به قرآن و تعالیم آن، اخوت اسلامی و برادری را بین خود حاکم کنند.

انتهای پیام/75001/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول