اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

اعتلای اسلام منوط به وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس گفت: وحدت بین شیعه و سنی می‌تواند همانند گذشته سبب اعتلای اسلام شود.

اعتلای اسلام منوط به وحدت شیعه و سنی است

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی‌ماهانی‌نژاد امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با هفته وحدت اظهار کرد: مبتکر هفته وحدت حضرت امام خمینی(ره) بودند تا توطئه‌های دشمنان اسلام مبنی بر ایجاد اختلاف میان امت اسلامی و شیعه و سنی را نقش بر آب کنند.

شیعه و سنی با حفظ وحدت برابر دشمن ایستادگی کنند

وی ادامه داد: بر اساس دو روایت در ارتباط با میلاد پیامبر اعظم، 12 ربیع‌الاول به قول اهل سنت و 17 ربیع‌الاول به قول شیعه این فاصله را امام امت هفته وحدت بین شیعه وسنی اعلام کردند.

امام جمعه فردوس با اشاره به مشترکات بین شیعه و سنی یادآور شد: امام خمینی(ره) نظرشان این بود که برادران شیعه و سنی با استفاده از مشترکات فراوانی از جمله قرآن، قبله، شهادتین، نماز و سایر احکام اسلامی در مقابل دشمن مشترک به خصوص آمریکا و اسرائیل بایستند.

حجت‌الاسلام بابایی‌ماهانی‌نژاد با بیان اینکه وحدت بین شیعه و سنی می‌تواند همانند گذشته سبب اعتلای اسلام عزیز شود، متذکر شد: سیاست وحدت بین شیعه و سنی باعث شده در ایران اسلامی شیعه و سنی زندگی مسالمت‌آمیزی داشته و از ترفند‌های دشمن برای ایجاد تفرقه پرهیز کنند.

انسجام اسلامی خواسته علمای بزرگ شیعه و سنی است

وی تصریح کرد: علمای بزرگ شیعه و سنی از مردم خواسته‌اند همیشه در کنار هم باشند تا دشمن از نفوذ در صف متحد آنها مایوس شود.

امام جمعه فردوس اذعان داشت: در طول تاریخ همیشه دشمنان به ویژه استکبار جهانی و اسرائیل غاصب از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» استفاده کرده‌اند تا بتوانند با ایجاد تفرقه به اهداف شوم سیاسی و اقتصادی خود برسند.

حجت‌الاسلام بابایی‌ماهانی‌نژاد با اشاره به بیداری علما شیعه و سنی اضافه کرد: بیداری علما و رهبران شیعه و سنی به برکت انقلاب اسلامی توطئه‌های شوم آمریکا و اسرائیل را خنثی کرده و اجازه نفوذ در انقلاب را به آنها نداده و نمی‌دهند.

وی به برنامه‌های اجرایی هفته وحدت در فردوس اشاره کرد و گفت: شب میلاد پیامبر جلسات سخنرانی و وحدت را داریم و در نماز جمعه به طور مشروح در این ارتباط صحبت می‌شود.

انتهای پیام/69010/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول