اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

شکار پهپاد آمریکایی نشان اقتدار ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس گفت: شکار پهپاد آمریکایی در آسمان خلیج همیشه فارس نشان از اقتدار ایران اسلامی در صحنه‌های علمی و فن‌آوری پیشرفته است.

شکار پهپاد آمریکایی نشان اقتدار ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی‌ماهانی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس اظهار کرد: ایران اسلامی در طول 30 سال گذشته به پیشرفت‌های زیادی دست یافته و امروز شکار پهپاد آمریکایی یکی از نمونه‌های اقتدار نیروهای مسلح ایران است.

وی افزود: نهضت امام حسین(ع) تفسیر جدیدی از اسلام به تازه مسلمانان بخشید و چشم‌های امت را به سوی فساد و تباهی اعتقادی و رفتاری خواص و دولتمردان باز کرد و اجازه داد تا تحلیل دیگری را نسبت به وقایع و رخدادها داشته باشند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) امت را به تفکر واداشت و آنان را به سوی نگرش عمیق در حقیقت دنیا، آخرت، زندگی و جهاد کشاند و همچنین توجه آنان را به زندگی عدالت خواهانه دنیا و سعادتمند آخرت جلب کرد.

بابایی ماهانی‌نژاد به نقش حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدی (ع) در پیام‌رسانی عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: در روز عاشورا امام سجاد(ع) مبتلا به بیماری سختی بود ولی با این وجود وقتی ندای هل من ناصر امام حسین(ع) را شنید با آنکه از شدت ضعف و ناتوانی قدرت برداشتن شمشیر را نداشت، راه میدان را در پیش گرفت.

شهادت در محراب میراث ماندگار امام علی‌(ع) است

امام جمعه فردوس با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، چهارمین شهید محراب گفت: شهادت در محراب میراث ماندگار نخستین شهید محراب امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) است، که در سال چهلم هجری اتفاق افتاد.

بابایی ماهانی‌نژاد افزود: آیت‌الله دستغیب در حرکت دادن به مبارزات مردم مسلمان فارس علیه رژیم شاه نقش بسیار مهم و مؤثری داشت و افشاگری‌های بی‌پروا و به موقع وی حرکت‌های اسلامی مردم فارس را عمق بیشتری ‌بخشید.

وی تصریح کرد: چهارمین شهید محراب پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) به عنوان نماینده ایشان و امام جمعه شیراز منصوب شد تا اینکه در روز بیستم آذرماه سال 60 هنگام رفتن به نماز جمعه به شهادت رسید.

امام جمعه فردوس با تسلیت به مصیب‌زدگان زلزله اخیر زهان از مردم خواست تا به آسیب‌دیدگان کمک کنند.

بابایی ماهانی‌نژاد از اداره اوقاف و امورخیریه به سبب برگزاری مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم در فردوس تقدیر کرد و یادآور شد: در این دوره از مسابقات تعداد 280 خواهر و برادر در سه رشته قرائت، حفظ و ترتیل قرآن کریم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/69007/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول