اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

اصلاح جامعه در گرو اصلاح علما و دانشگاهیان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس گفت: اصلاح جامعه در گرو اصلاح دو قشر تاثیرگذار علما و دانشگاهیان است.

اصلاح جامعه در گرو اصلاح علما و دانشگاهیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی در جمع اساتید حوزه علمیه، موسسات آموزش عالی و نهادهای فرهنگی شهرستان فردوس اظهار کرد: روحانیت و دانشگاهیان دو قشر مهم و تاثیرگذار در رشد یک جامعه هستند.

وی افزود: قبل از انقلاب این دو حوزه از یکدیگر جدا بودند و امام خمینی(ره) با انقلاب خود این تفکر غلط را از جامعه زدود و این دو قشر را در کنار هم قرار داد.

امام جمعه فردوس با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: اگر دو قشر علما و دانشگاهیان که صاحبان علم و منصب در جامعه هستند، به صلاح باشند جامعه اصلاح می‌شود ولی اگر این دو به فساد کشیده شوند جامعه نیز به فساد کشیده می‌شود.

بابایی تعامل حوزه و دانشگاه را در شهرستان فردوس مطلوب دانست و خواستار همکاری بیشتر در برنامه‌های مختلف بین این دو حوزه شد.

*حوزه و دانشگاه انقلاب را به سراسر جهان صادر کنند

امام جمعه موقت و مسئول اداره تبلیغات اسلامی فردوس نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: این که رهبری انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه را اساسی‌ترین، پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین مسائل انقلاب می‌دانند نشان از رسالت خطیر این دو قشر در کشور و جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مرادی افزود: حوزه و دانشگاه باید با اتحاد در آرمان و هدف، دوشادوش یکدیگر حرکت کرده و سپر محکمی در برابر دشمنان کشور باشند و سبب صدور انقلاب به سراسر جهان شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فردوس نیز اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است که با گذشت سه دهه از این انقلاب باید از روش‌های نوین در اتحاد بیشتر دو حوزه علم و ایمان استفاده کرد تا وحدت در دو بخش عمل و اندیشه بوجود آید.

حمید رضا مرادیان تصریح کرد: انجام یک کار پژوهشی و میدانی می‌تواند نیاز نسل جوان را شناسایی و راهکارهای مناسب برای تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه را بشناساند.

انتهای پیام/69007/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول