اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

کشف حجاب توطئه استعماری دشمن در ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس گفت: کشف حجاب توسط رضاشاه پهلوی توطئه استعماری دشمن در ایران بود.

کشف حجاب توطئه استعماری دشمن در ایران بود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: مقاومت مادران، بانوان و زنان متدین ایران اسلامی نقشه دشمن برای کشف حجاب در ایران را نقش بر آب کرد.

وی افزود: بعضی از زن‌های ایرانی برای اینکه دشمن نتواند چادر آنان را از سرشان بیرون بکشد، سال‌های سال در خانه ماندند و حجاب خود را حفظ کردند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: موضوع کشف حجاب همزمان با ایران در ترکیه نیز مطرح شد که در ایران اسلامی به برکت تشیع این طرح عملی نشد ولی در کشور ترکیه همه دستورات مو به مو اجرا و علاوه بر حجاب نیز لباس روحانیت ممنوع، مجالس روضه تعطیل و زبان لاتین مرسوم شد.

بابایی یادآور شد: اگر امروز در جامعه اسلامی لباس روحانیت، مجالس روضه‌خوانی و زبان فارسی به قوه خود باقی است به سبب مجاهدت کسانی است که در دوران اختناق آنها را برای ما نگه داشتند.

وی کشف حجاب توسط رضاخان را توطئه استعماری دشمن دانست و گفت: دشمنان به وضوح عنوان کردند که اگر چادر را از سر دختران ایرانی بردارند می‌توانند همه نقشه‌های خود را در کشور ما عملی کنند.

*حجاب میراث شهدا است

امام جمعه فردوس خطاب به بانوان و زنان ایرانی، افزود: امروز حجاب برای زنان و دختران ما یک ارزش و میراث شهدا است که برای حفظ آن خون‌های زیادی در مسجد گوهرشاد به زمین ریخته شد.

بابایی تصریح کرد: در کشورهای غیراسلامی که حجاب معنایی ندارد فساد و بی‌بندوباری بسیار زیاد و زنان و دختران با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه زنان ایران اسلامی باید قدر حجاب و عفاف خود را بدانند، یادآور شد: یکی از راه‌های دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی موضوع حجاب است چرا که دشمن می‌خواهد با ترویج بدحجابی و بی‌حجابی فساد را در کشور رواج و جوانان را گمراه کند.

انتهای پیام/69007/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول