اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

آموزش‌های امداد و نجات فراگیر شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس گفت: امروز همان‌طور که سوادآموزی اجباری و مورد نیاز بشر است آموزش‌های امداد و نجات نیز باید به همه اقشار جامعه آموزش داده شود.

آموزش‌های امداد و نجات فراگیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آئین نکوداشت خدمات داوطلبانه هلال‌احمرفردوس اظهار کرد: محبوب‌ترین مخلوقات خداوند کسانی هستند که بیش از دیگران به مردم نفع و سود برسانند.

وی افزود: روزانه بسم‌الله الرحمن‌الرحیم را حداقل 10 نوبت قرائت می‌کنیم و باید بدانیم که بین دو صفت رحمان و رحیم تفاوت‌هایی وجود دارد.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: رحمانیت خداوند شامل حال همه بندگان خدا و رحیم بودن تنها متعلق به خدمت‌گزاران بشر است بنابراین صفت رحیمیه خداوند شامل حال داوطلبان هلال‌احمر شده که این یک نعمت است.

بابایی ماهانی‌نژاد یادآور شد: امروز همان‌طور که سوادآموزی اجباری و مورد نیاز بشر است آموزش‌های امداد و نجات نیز باید به همه اقشار جامعه آموزش داده شود.

وی احیای جان یک انسان را در حکم احیای جامعه دانست و گفت: اگر همه اقشار آموزش‌های لازم را فرا بگیرند در مواقع بروز حادثه و بلایای طبیعی آسیب‌دیدگان بسیار سریع و اصولی به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

*همه مردم باید امدادگر باشند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر خراسان جنوبی نیز گفت: داوطلبان هلال‌احمر فرشتگان رحمت هستند که در مواقع ضروری بدون هیچ چشم‌داشتی به مردم جامعه خدمات‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی محمد درویشی افزود: نعمت دنیا زودگذر، ناپایدار و خطرزا است و انسان را فریب می‌دهد بنابراین باید حواسمان را جمع کنیم که به دنیا دل نبندیم.

وی با تاکید بر فراگیر شدن آموزش‌های امداد و نجات در سطح جامعه تصریح کرد: در هر خانواده حداقل باید یک امدادگر وجود داشته باشد.

در این مراسم از 20 عضو داوطلب هلال‌احمرو همچنین 40 نفر از دانشجویان عضو هلال‌احمر فردوس به مناسبت روز دانشجو با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/69007/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول