اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه شرکت آبفار استان زنجان خبر داد

برطرف شدن مشکل آب 21 هزار مشترک روستایی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه شرکت آبفار استان زنجان گفت: مشکلات تامین و توزیع آب 21 هزار مشترک در روستاهای استان زنجان برطرف شده است.

برطرف شدن مشکل آب 21 هزار مشترک روستایی در زنجان

اباذر صفی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با اقدامات منسجم، هدفمند، مؤثر و شبانه‌روزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان مشکل تأمین و توزیع آب شرب و بهداشتی 24 روستا در استان زنجان برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات روستاهای مذکور از شهرستان‌های زنجان، ایجرود و خدابنده به صورت پایدار و اساسی حل شده است، خاطرنشان کرد: مشکل مجتمع آب‌رسانی غواصان دریا دل که یکی از مجتمع‌های مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان است به صورت سیستماتیک و منسجم پیگیری شده است.

*برطرف شدن مشکل آب 24 روستا در زنجان

معاون طرح و توسعه شرکت آبفار استان زنجان با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری مؤثر مشکلات شکلی و محتوایی مجتمع آب‌رسانی غواصان دریا دل برطرف شده است، تصریح کرد: این مجتمع به صورت کامل راه‌اندازی شده و با راه‌اندازی آن 24 روستای تحت پوشش به صورت پایدار از نعمت آب شرب و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: با اقدام مذکور مشکل تامین و توزیع آب روستاهای «امام‌کندی»، «بولاماجی»، «محمدآباد»، «آلا چمن»، «دابان‌لو»، «چیلاخور» و «ینگجه» از توابع شهرستان خدابنده، روستاهای «آق‌بلاغ»، «اغل‌بیک علیا و سفلی»، «باریکاب»، «چتز»، «خاکریز»، «باغ کندی»، «قره‌سعید»، «قارخت‌لو»، «کوسه‌لر»، «احمد کندی» و «اینچه رهبری» از توابع شهرستان ایجرود و روستاهای «پاپائی»، «اوچ تپه»، «آق‌کند» و «سعید کندی» به صورت پایدار و مؤثر حل شده است.

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه چندی قبل با انجام اقدامات مهندسی مجدد و مهندسی همزمان مشکل تامین و توزیع آب شرب و بهداشتی روستاهای «قره‌بوطه»، «حصار»، «مشمپا»، «شکور چی» و «قیطول» هم به صورت پایدار برطرف شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه استان زنجان جزو استان‌های فقیر از نظر منابع آبی بوده در بعضی از مناطق مشکلات موجود در این زمینه بالقوه است.

*فقر آبی در برخی مناطق روستایی استان زنجان

وی اذعان داشت: به دلایل متعدد از جمله فقر منابع آبی در اغلب نقاط روستایی استان زنجان، ماهیت پیچیده فرآیندهای جانمایی منابع آب، اقدامات مربوط به استحصال، انتقال، ذخیره و توزیع آب شرب و بهداشتی، پراکندگی محل‌های مورد نظر، بالا بودن هزینه مقیاس پروژه‌ها، پیچیده و چند وجهی بودن عملیات مورد نیاز آنها، ساماندهی پروژه‌های آبفار استان به سرمایه‌گذاری زیاد نیازمند است.

معاون طرح و توسعه شرکت آبفار استان زنجان با بیان اینکه مسائل و مشکلات حاد اجتماعی در مناطق فقیر از نظر منابع آبی، اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی و تأمین و توزیع آب آنها را با چالش‌های جدی مواجه کرده است، تصریح کرد: بر این اساس رفع مشکلات تصریح شده و تلویحی روستاهای تحت پوشش شرکت آبفار نیاز به انجام اقدامات تلفیقی گسترده دارد.

*برطرف شدن مشکلات آب در روستاها نیازمند اقدام هدفمند است

وی همچنین اظهار داشت: برطرف شدن مشکلات روستاهایی که با فقر منابع آبی مواجه هستند، نیازمند اهتمام به اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در قالب اقدامات هدفمند، موثر و سیستماتیک است.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه در راستای برطرف شدن مشکلات روستاهای مورد نظر در استان زنجان، سیاست‌گذاری لازم انجام شده است، ادامه داد: برنامه‌ریزی نافذی برای انجام اقدامات نیز صورت گرفته است.

وی افزود: با در نظر گرفتن اولویت‌ها و متناسب با تخصیص‌های صورت گرفته عملیات اجرایی به تدریج و با لحاظ اولویت‌های اجرایی به صورت مستمر و نظام‌مند توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در دست پیگیری است.

*قره‌پشتلو بحرانی‌ترین ‌منطقه تامین و توزیع آب شرب

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در ادامه اضافه کرد: بحرانی‌ترین منطقه زنجان از نظر تامین و توزیع آب شرب و بهداشتی منطقه قره‌پشتلو است.

وی با اشاره به اینکه منابع آب سطحی و زیر زمینی منطقه قره‌پشتلو فقیر است، خاطرنشان کرد: به منظور تامین آب مورد نیاز روستاهای منطقه مورد نظر اقدامات نافذی در سال مالی 90 صورت گرفته و منابع پایدار تحصیل شده است.

صفی‌خانی اذعان داشت: با وجود انجام اقداماتی در منطقه قره‌پشتلو نیاز به سرمایه‌گذاری برای انتقال آب استحصالی از منابع مذکور، امکان بهره‌برداری از آب تحصیل شده تاکنون فراهم نشده است.

وی افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم برای انتقال آب منطقه مورد نظر در سال جاری، نسبت به ساماندهی نیازهای آبی مردم منطقه مذکور هم به صورت پایدار اقدام می‌شود.

انتهای پیام/73006/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول