اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان‌آباد:

بستان‌آباد سالانه 48 هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بستان‌آباد از تولید بذر سیب‌زمینی در این شهرستان خبر داد و گفت: سالانه 48 هزار تن محصول سیب‌زمینی در این شهر تولید می‌شود.

بستان‌آباد سالانه 48 هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، حسین فروغی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به کاشت سالیانه یک هزار و 500 هکتار محصول سیب‌زمینی در سطح این شهرستان و تولید 48 هزار تن محصول سیب‌زمینی اظهار کرد: زارعان این شهرستان مجبور هستند برای تامین بذر مورد نیاز خود به سایر استان‌ها مراجعه کنند که در این خصوص متحمل خسارت‌ها و زیان‌های فراوان می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل فوق و تامین بذر مورد نیاز سیب‌زمینی‌کاران این شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی بستان‌آباد در نظر دارد با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به تولید بذر این محصول مهم اقدام کند، افزود: از جمله برنامه‌های مدنظر کاشت ریزغده‌های سیب‌زمینی یا مینی تیوبرها است که این غده‌ها از لحاظ ژنتیکی خالص بوده و عاری از هر نوع بیماری و آفت گیاهی هستند.

فروغی با بیان اینکه این روش یکی از برترین روش‌های شناخته شده در دنیا برای تولید بذر سیب‌زمینی است، افزود: به همین منظور با مشارکت مرکز تحقیقات کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی مقدمات کار در ایستگاه تحقیقاتی «تیکمه‌داش» برای کشت بهاره انجام پذیرفته است و انتظار می‌رود بخشی از بذر مصرفی این شهرستان از این طریق تامین شود.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به طرح افزایش تولید سبزی و صیفی در این شهرستان گفت: در بهار سال 91 اقدام به کشت مینی تیوبر در ایستگاه تحقیقاتی تیکمه‌داش شد و با توجه به کیفیت عالی آن و تولید 2.5 تن بذر طبقه SE، این نوع کشت در سایر طبقات بذری در بهار سال 92 اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ج20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول