اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش آبیک:

53 درصد از دانش‌آموزان آبیکی به رشته‌های فنی هدایت شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: 53 درصد از دانش‌‌آموزان آبیکی در سال تحصیلی جاری به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شده‌اند.

53 درصد از دانش‌آموزان آبیکی به رشته‌های فنی هدایت شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نادعلی شاهکندی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: 47 درصد از دانش‌آموزان شهرستان آبیک در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند و این در حالی است که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 70 درصد از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌‌ای و کار و دانش هدایت شوند تا توزیع متوازن ایجاد شود.

وی افزود: 62 آموزشگاه در شهرستان آبیک وجود دارد که از این تعداد یک آموزشگاه استثنایی و یک مدرسه هیئت امنایی است.

این مسئول ادامه داد: 252 کلاس درس در شهرستان آبیک وجود دارد که 329 کلاس درس در بخش دولتی و 23 کلاس درس در مدارس غیرانتفاعی اداره می‌شود.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: 59 کلاس در پایه اول ابتدایی، 56 کلاس درس در پایه دوم ابتدایی، 51 کلاس درس در پایه سوم ابتدایی و 49 کلاس درس در پایه چهارم ابتدایی تشکیل شده که به طور توصیفی اداره می‌شوند.

شاهکندی بیان داشت: در پایه پنجم ابتدایی 48 کلاس درس تشکیل شده که 44 کلاس درس توصیفی و چهار کلاس درس نمره‌ای هستند و در پایه ششم ابتدایی 45 کلاس درس تشکیل شده که 43 کلاس نمره‌ای و دو کلاس درس توصیفی هستند.

وی ابراز داشت: 22 کلاس دو پایه تحصیلی، 16 کلاس سه پایه، چهار کلاس چهار پایه و دو کلاس پنج پایه در مدارس شهرستان آبیک تشکیل شده است.

این مسئول تصریح کرد: پنج مجتمع روستایی در مقطع ابتدایی در شهرستان آبیک وجود دارد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: سه مدرسه مجری طرح 3-3-6 هستند که سبب کاهش تنش‌ها و ارتباط خوب دانش‌آموزان می‌شود.

شاهکندی اضافه کرد: در رشته ریاضی فیزیک 8.78 درصد از دانش‌آموزان، در رشته علوم تجربی 32.50 درصد از دانش‌آموزان، در رشته علوم انسانی 75.78 درصد از دانش‌آموزان، در رشته زبان 66.24 درصد از دانش‌آموزان در و رشته هنر 43.51 درصد از دانش‌آموزان شهرستان آبیک در کنکور امسال پذیرفته شده‌اند.

انتهای پیام/77006/ع20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول