اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 20

امام جمعه خیرآباد: روحانیون تخت و تاج سلطنت‌طلبان را به نابودی کشاندند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد با اشاره به نقش علما در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: روحانیون تخت و تاج سلطنت‌طلبان را به نابودی کشاندند.

امام جمعه خیرآباد: روحانیون تخت و تاج سلطنت‌طلبان را به نابودی کشاندند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش نشست روحانیون به میزبانی ستاد نماز جمعه خیرآباد و با محوریت نقش علما در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که دو میهمان ویژه همچون محسن منصوری، فرماندار شهرستان ورامین و غلامرضا مصطفی‌پور، مدیرعامل بانک مهر ایران حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده در ارتباط با نقش روحانیون در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی طاغوت سخن گفت.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: اگر حضور روحانیت در آن دوران نبود به طور قطع امروز شاهد این انقلاب عظیم نبودیم.

وی ادامه داد: با توجه به علاقه‌ای که در آن زمان نسبت به روحانیت وجود داشت، این عامل باعث شد تا مردم با همدلی و به پشتوانه رهبر کبیرمان در مقابل مزدوران رژیم ایستادگی کنند و با خون خود درخت آزادی و سرافرازی را بارور کنند.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده گفت: در آن دوران هیچکدام از احزاب، شاخصه‌های روحانیت را نداشتند و به همین دلیل بود که علمای زمان توانستند با بهره‌گیری از شرایط نابسامان جامعه تخت و تاج سلطنت طلبان را به نابودی کشانند.

امام جمعه خیرآباد خاطرنشان کرد: امروز نیز حضور مؤثر و عالمانه روحانیون در صحنه منجر به وفاق ملی شده است و این امر باعث شده تا ایران اسلامی در مقابل تحریم ها و زورگویی استکبار ایستادگی کند.

وی بیان داشت: نقش روحانیت در هدایت افراد و جامعه بی‌بدیل است و یک روحانی زمانی موفق می‌شود که مزین به علم باشد.

حجت الاسلام محسن‌زاده گفت: مقام معظم رهبری نیز به دلیل بهره‌مندی مردم از علوم مختلف اسلامی و دینی، دستور هجرت روحانیت از قم به نقاط کشور را صادر کردند که این خود تحولی عظیم در کشور ایجاد کرد.

مدیرعامل بانک مهر ایران در ادامه این نشست به وظیفه خطیر روحانیت بعد از انقلاب اشاره داشت و افزود: اهمیت نقش روحانیت بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب به جهت ایجاد شرایط حساس کشور مهم‌تر از گذشته بود، چراکه در آن زمان تمام دنیا در برابر ایران قد علم کرده بودند.

مصطفی‌پور عنوان کرد: روحانیون، متخصص در فرهنگ و آموزه های دینی هستند و باید این علم توسط آنان در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: علم بدست نمی‌آید، مگر با تحمل مرارت‌های فراوان و این باید به دیگران بازآموزی شود.

فرماندار شهرستان ورامین نیز به شرایط بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب شرایط به گونه‌ای فراهم شد که مسیر به سمت سوی پیشرفت به حرکت درآمد، هرچند در برخی برهه‌های زمانی با مشکل مواجه شدیم، اما به برکت هدایت و رهبری مقام عظمای ولایت، آرامش در جامعه حکم‌فرما شده است.

محسن منصوری افزود: رهبری در تمام دولت های بعد از انقلاب حمایت خود را همه‌جانبه اعلام داشته‌اند و همین خود منجر به شکوفایی ایران بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز ایران عزیز به برکت ولایت فقیه توانسته در برابر دشمنان مقاومت کند و این مهم تا پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت.

فرماندار شهرستان ورامین گفت: هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما این موضوع به تحریم‌ها بر علیه ایران باز می‌شود که دشمنان سعی می‌کنند، معضلات موجود را داخلی جلوه داده و آن را به مسئولان ربط دهند.

منصوری افزود: براین اساس، دست استکبار برای همگان رو شده و ملت ایران آگاه‌تر از همیشه در برابر این فتنه‌ها ایستادگی خواهد کرد.

فرماندار شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: به احتمال فراوان فتنه بعدی فتنه اقتصادی است که باید تحلیل عمومی از وضعیت اقتصادی کشور مبنی بر نظرات مقام معظم رهبری باشد.

انتهای پیام/2462/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول