اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

زمین سوارکاری تختی تا چمن ورزشگاه غدیر/ فولاد خوزستان خسته از زمین خوردن

خبرگزاری فارس: زمین چمن یکی از شاخص‌های برگزاری بازی حرفه‌ای به شمار می‌آید و تیم‌های مطرح همیشه زمین چمن‌های استانداردی دارند، اما فولاد خوزستان از این نظر دچار مشکل است.

زمین سوارکاری تختی تا چمن ورزشگاه غدیر/ فولاد خوزستان خسته از زمین خوردن

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، پس از انتقادهای اکبر میثاقیان و حسین فرکی از زمین چمن ورزشگاه تختی اظهارنظرها در این مورد بالا گرفته است و فولاد خوزستان می‌خواهد برای محل برگزاری مسابقات خانگی خود تجدیدنظر کند، مسئله‌ای که بار دیگر برای فولاد خوزستان می‌تواند چالش‌آفرین باشد.

دو سال پیش بود که فولاد خوزستان به دلیل وضعیت بد چمن ورزشگاه تختی تصمیم گرفت تا بازی‌های خود را در چمن اختصاصی خود برگزار کند که این تصمیم با مخالفت هواداران و تماشاگران متعصب فولاد خوزستان مواجه شد.

اصلی‌ترین دلیل این اعتراضات تنها به دلیل بعد مسافتی بود که باید از مرکز شهر اهواز تا محل برگزاری مسابقات طی می‌شد و نبود امکانات حمل و نقل عمومی موجب می‌شد تا حضور تماشاگران در ورزشگاه به حداقل برسد و به این دلیل مخالفت هواداران سبب شد تا بار دیگر بازی‌ها در چمن ورزشگاه تختی برگزار شود.

 

*چمن ورزشگاه تختی شبیه زمین سوارکاری است

اکبر میثاقیان در آخرین بازی خانگی که در زمین چمن ورزشگاه تختی برای فولاد خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز شبیه زمین سوارکاری است و به این دلیل کیفیت بازی در ورزشگاه تختی اهواز به شدت کاهش می‌یابد.

وی افزود: خوزستان دارای توانمندی‌های زیادی در عرصه فوتبال است و به این دلیل باید برای رفع این مشکل و فراهم آوردن زیرساخت لازم برای پیشرفت جوانان در خوزستان تلاش کرد.

وی اضافه کرد: ورزشگاه تختی اهواز چمن ندارد، همه چاله و گودال است و این زمین بیشتر شبیه زمین اسب‌دوانی است تا چمن فوتبال!

شاید بسیاری از اظهارات اکبر میثاقیان اظهارنظرهای متفاوت کنند و باخت تیمش را مقابل فولاد خوزستان در اهواز دلیل این صحبت‌ها بدانند، اما کاپیتان تیم فولاد خوزستان نیز در این‌باره اظهارات جالبی دارد و می‌گوید: بارها در این زمین چمن پایم پیچ خورده و در معرض مصدومیت قرار گرفتم.

بختیار رحمانی درباره خصوصیات زمین‌چمن تختی اهواز از کلمه «افتضاح» استفاده می‌کند و خاطرنشان کرد: باید فکری برای این مشکلات کرد، زمین چمن تختی اهواز پر از چاله و گودال و .. است؛ اجازه دهند تا در زمین‌های دیگر شهر اهواز بازی کنیم.

در این بین نظرات سرمربی فولاد خوزستان بسیار خواندنی است که می‌گوید: اصلی‌ترین زیان کننده در این بین فولاد خوزستان است، چراکه همواره باید در این زمین بازی کند و بازی کردن در این زمین مصیبت دارد.

 

حسین فرکی با اشاره به اینکه بازی کردن در زمین چمن ورزشگاه تختی خسارت دارد، افزود: بازی کردن در زمین چمن تختی اهواز احتمال مصدومیت بازیکنان تیم را به شدت افزایش می‌دهد و بازی در این زمین به نوعی خطرپذیری را برای بازیکنان تیم افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به مطرح کردن این مشکلات با مسئولان تصریح کرد: مشکلات این زمین چمن را با مسئولان در میان گذاشته‌ایم و منتظریم تا در این‌باره پاسخ مناسبی به فولاد خوزستان داده شود.

این نظرات در 21 هفته لیگ برتر که بازی‌های خانگی فولاد خوزستان در ورزشگاه تختی برگزار شده از سوی مربیان دو تیم میهمان و میزبان در اهواز مطرح شده است.

* احتمال برگزاری بازی‌های فولاد در چمن غدیر

بازی در زمین چمن تختی اهواز به نحوی که مربیان و کاپیتان فولاد خوزستان از آن صحبت کردند، نوعی پذیرش خطر برای بازیکنان و کاهش فرصت برای موفقیت تیم‌های فوتبال به ویژه فولاد خوزستان است.

با توجه به این مباحث، سرپرست فولاد خوزستان در این خصوص می‌گوید: فولاد خوزستان دو بازی خانگی خود را در بدترین شرایط چمن ورزشگاه تختی انجام داده است.

حسین ابن‌قاسم خاطرنشان کرد: فولاد خوزستان برای برگزاری بازی‌های خود در ورزشگاه غدیر اهواز در حال بررسی شرایط و بازدید از چمن این ورزشگاه است.

وی ادامه داد: هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است و تنها در راستای بررسی شرایط در حال بازدید از چمن‌ ورزشگاه غدیر هستیم تا در صورتی که کیفیت آن تائید شود، فعالیت‌های خود را برای انتقال بازی‌های فولاد خوزستان به این ورزشگاه به‌ کار گیریم.

آنچه در این مجال قابل بررسی است، تیم فوتبال راه‌آهن حریف این هفته فولاد خوزستان در اهواز نیز در نامه‌ای خواستار تغییر زمان و مکان بازی خود شده است و به این دلیل باید در اسرع وقت در این باره تصمیمی اتخاذ شود.

مجتبی نارنج‌پور

انتهای پیام/72006/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول