اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران:

فوتبال ایران به قهقرا رفته است

خبرگزاری فارس: سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با روش‌های مدیریتی که در فوتبال مملکت در حال حاضر تجربه می‌شود باعث پیشرفت نشده بلکه رشته محبوب فوتبال به قهقرا رفته و مردم از این رشته دچار دلزدگی شدند.

فوتبال ایران به قهقرا رفته است

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان اظهار داشت: کسب عنوان برترین فدراسیون آسیا و اهدای جایزه بهترین فدراسیون به کفاشیان برای فوتبال کشورمان و برای هر ایرانی باعث افتخار است اما نباید دلخوش این عناوین باشیم و برای افت محسوسی که فوتبال در چند سال اخیر کرده راه حل مناسب و تأثیرگذاری بیندیشیم.

وی در ادامه با اعتراض به تعطیلی‌های بلندمدت لیگ برتر توسط کادر فنی تیم ملی افزود: در کجای دنیا سراغ دارید برای برگزاری یک بازی که در روز فیفا برگزار می‌شود و از قبل تاریخ آن مشخص شده 20 روز بالاترین سطح مسابقاتی لیگی کشور را به بهانه اردوی تیم ملی تعطیل کنند و 18 تیمی که در لیگ برتر حضور دارند باید با بدترین مشکلات در این مدت آماده نگه دارند تا تیم ملی در آرامش کامل برود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: امسال کی‌روش هر کاری دلش خواست با بی‌تدبیری مسئولان فدراسیون فوتبال انجام داد و این آقای مربی فکر کرد ایران از عقب‌ماندگی فوتبال برخوردار است و با برنامه‌هایی که داده و می‌دهد کاری کرد تیمی که در سه دهه اخیر شکست‌های تحقیرآمیزی نداشت، به لبنان و اردن ببازد و در ورزشگاه آزادی برابر 100 هزار نفر تماشاگر با قطر مساوی کند.

وی با بیان این‌که باید قبول کنیم که فوتبال ایران افت کرده و به جای پیشرفت، پسرفت کردیم، تأکید کرد: نتیجه‌گرا شدن فوتبال باعث شده تا در 10 سال اخیر پدیده تأثیرگذاری برای فوتبال ملی کشور نتوانیم داشته باشیم و یکی دو سال 40 بازیکن در اردوهای تیم ملی جابه‌جا شدند که این نشانگر به قهقرا رفتن فوتبال در ایران است.

ابراهیمی در ادامه در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر این‌که در گذشته و زمان تصدی این پست توسط این مربی این وضعیت در تیم ملی ایران حکمفرما بوده است یا نه، عنوان کرد: در سال‌های نه چندان دور تیم‌های عربی خلیج نشین زنگ تفریح تیم ملی ایران بودند، درست است این کشورها در بحث ساخت و ساز به خاطر منابع مالی که دارند رشد بسیار حیرت‌انگیزی داشتند اما ما ضعیف شدیم که برابر این تیم‌ها حرفی برای گفتن نداریم، فوتبال ایران پسرفت داشته اما نمی‌خواهیم این موضوع را قبول کنیم.

وی تغییرات متعدد در فوتبال ایران چه در فدراسیون و چه در مدیریت باشگاه‌ها را عامل اصلی افت محسوس فوتبال ایران ارزیابی کرد و گفت: در فوتبال انگلستان در عرض 60 سال، چهار رئیس فدراسیون وجود داشته، دو نفر از دنیا رفتند یک نفر 15 ساله بازنشسته شده و رئیس فعلی با قدرت و با برنامه در حال فعالیت است اما در فوتبال ایران در کم‌تر از یک سال بیشتر از انگشتان دست تغییرات مدیریتی را شاهد هستیم و اگر برای این رفت و آمدهای بی‌برنامه فکر نکنیم قطعاً ضربه بیشتری می‌خوریم.

مربی فعلی تیم فوتبال سنگ آهن بافق افزود: در زمان جنگ، شش سال سرمربی تیم ملی کشور را بر عهده داشتم در آن زمان فدراسیون فوتبال ایران با 10 نفر کارمند اداره می‌شد و در بین چهار تیم برتر آسیا قرار داشتیم اما الآن جای تأسف دارد که بیش از 200 نفر در فدراسیون و سازمان لیگ برتر و دسته یک، دو و سه کار می‌کنند نه تنها دیگر در بین برترین‌ها نیستیم اگر به جام جهانی صعود نکنیم اوضاع بدتر از این خواهد شد.

وی با ابراز گلایه از عدم سازندگی در تیم‌های لیگی و باشگاه‌ها اظهار داشت: در زمانی که سرمربی تیم ملی بودم در هر شب شش نفر به اردوی تیم ملی دعوت می‌کردم و با حضور 66 نفر بازیکن اردویی برگزار می‌شود اما الان به دلیل نبود سازندگی درست و منطقی و اصولی دلخوش پدیده‌ها شدیم و باید از خودمان بپرسیم در این چند سال مشکل گلزنی تیم ملی با حضور دو یا سه مهاجم شش دانگ حل شده یا خیر.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: باشگاه‌های سازنده اثری و وجود خارجی ندارند تیم‌های تهران جوان، راه آهن، برق کرمان، بانک ملی، دارایی، کیان منحل شدند و از بین رفتن چه باشگاهی جایگزین سازندگی بازیکن برای لیگ‌های سطوح مختلف ایران شده، افتخار مربیان این تیم‌ها این بود که 10 بازیکن به فوتبال ایران تحویل دادند و تولیدکننده باشند اما باید از صمیم قلب تأسف خورد که الان 95 درصد باشگاه‌های ایران مصرف کننده بازیکن شدند تا تولیدکننده و پرورش‌دهنده بازیکن.

وی در پایان از آشفتگی لیگ دسته اول از نظر داوری و متشنج بودن جو ورزشگاه‌ها و عدم نظارت دقیق و ریزبینانه مسئولان فدراسیون‌نشین ابراز گلایه کرد و گفت: در لیگ‌های پایین‌تر چیزهایی را می‌بینیم و می‌شنویم که در عمر فوتبال خودم برایم غیر قابل هضم و باور است از فحاشی و هتاکی به بازیکنان ملی و بزرگ و خانواده‌هایشان گرفته تا تهدید و ارعاب داوران و علنی شدن دلالی و بازیکن دزدی به بهانه پول بیشتر، که این‌ها عذاب‌آور است.

انتهای‌پیام/2499/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول