اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل باشگاه الوند همدان:

برای رشد و پویایی فوتبال بومی همدان هر کاری بتوانم می‌کنم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه الوند گفت: این باشگاه در سال اول حضورش در لیگ یک به تمام فوتبال ایران ثابت کرد همدلی و اتحاد نیروی بومی بهترین راهکار و سرمایه‌گذاری در ورزش است و ما هم برای این رشد از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم.

برای رشد و پویایی فوتبال بومی همدان هر کاری بتوانم می‌کنم

بهرام یدی در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس اظهار داشت: دو سال قبل غرض‌ورزی برخی که به فوتبال همدان داشتند و از رسانه‌های نوشتاری و ملی بارها فوتبال و ورزش همدان را به سخره گرفتند ما را مصمم کرد تا از ظرفیت‌های بکر و دست نخورده همدان استفاده کنیم و فوتبال این شهر را به رخ بدخواهان بکشیم.

وی اضافه کرد: در ابتدا قهرمانی در لیگ دسته دوم و صعود به دسته یک را شانس و اقبال خوب ما ارزیابی کردند و امسال هم در دور اول با اتفاقاتی که صورت گرفت باز هم توان فنی و قابلیت تک تک بازیکنان بومی و جوان و مستعد این تیم را نادیده گرفتند، اما تیم الوند ثابت کرد در فوتبال این جایگاه خوبی دارد و می‌تواند به بهترین‌ها برسد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی الوند همدان تصریح کرد: استفاده از کادر 100 درصد بومی و تشکیل یک تیم جوان و با نشاط و با انگیزه که 70 درصد آن هم بومی و از استان همدان هستند، سند افتخاری برای من و تمامی دست اندرکاران این باشگاه است که از قابلیت موجود استان به نحو احسن استفاده کردند و لطف خدا شامل شده و به موفقیت‌های خوبی رسیدیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی فارس مبنی بر چگونگی سرمایه‌گذاری در ورزش و رشته فوتبال و تأسیس و تشکیل باشگاه الوند گفت: بنده با علی سیفی زارعی از سال قبل به دلیل شراکت در کارها و پروژه‌های عمرانی رفاقت داشته و داریم با اتفاقات و جوسازی دو سال قبل تصمیم گرفتیم تیم پاس نوین را بخریم و به تیمداری مشغول باشیم.

به گفته یدی، در باشگاه بحث مالکیت و سمت و پست‌ها اصلا مهم نبوده و نیست و با همدلی و اتحاد بچه‌های همدان دست به کار بزرگی زدیم اما در سرمایه‌گذاری ریالی 60 درصد سهام باشگاه مربوط به بنده و 40 درصد مربوط به سیفی زارعی است که ایشان در سمت ریاست هیئت مدیره برای پیشبرد برنامه‌های بلند مدت باشگاه و تیم فوتبال اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل سال اولی بودن تیم فوتبال الوند در رقابت‌های دسته اول باشگاه‌های کشور سعی ‌کردیم چراغ خاموش و بی‌حاشیه حرکت کنیم تا بتوانیم به اهدافی که از پیش تعیین کردیم برسیم و چون بازیکنان بومی همدانی تجربه لیگ یک را نداشتند با تلفیق با تجربه‌ها و جوانان مستعد و آینده‌دار همدانی به جلو پیش بریم.

این پیشکسوت و موسپید ورزش همدان درباره این فصل که چهار تیم از لیگ یک سقوط می‌کنند، گفت: امسال فصل بسیار سختی است و تیم‌های زیادی خطر سقوط را احساس می‌کنند، نتیجه هیچ یک از بازی‌ها قابل پیش‌بینی نیست و با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی این شرایط تشدید می‌شود که امیدواریم تیم فوتبال الوند با کسب نتایج خوب نماینده شایسته‌ای برای فوتبال شهر و استان همدان باشد و با صعود به لیگ برتر تمام قدرت و قابلیت‌های همدان را به فوتبال ایران ثابت کنیم.

وی با اشاره به تشکیل ساختار باشگاه الوند، کمیته فنی و انضباطی و کانون هواداران یادآور شد: چون اعتقاد داریم باشگاهی که قرار است سال‌های زیادی در فوتبال ایران تیمداری حرفه‌ای کند باید اصولی و زیربنایی جلو برود به دنبال این هستیم با تشکیل کانون هواداران‏، کمیته‌های انضباطی و فنی با دست پر جلو رفته و به زودی در اتحادیه باشگاه‌‌های کشور ثبت نام کرده و تقاضای عضویت کردیم.

یدی با اشاره به بودجه و هزینه‌های جاری تیم فوتبال الوند اظهار داشت: هر تیمی که در لیگ دسته یک بازی می‌کند در اندیشه صعود به لیگ برتر است و ما هم از این قاعده خارج نیستیم و به لیگ برتر نگاهی داریم و در خصوص بودجه باشگاه امسال شاید مشکلی از بابت هزینه‌ها نداشته باشیم و طبق برنامه و موعد مقرر پرداخت‌ها انجام شده و می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برآورد ما در ابتدا لیگ امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان بود ولی با افزایش تورم، بلیط هواپیما و دلار قطعاً به 2 میلیارد تومان می‌رسد اما به کمک‌های مسئولان ارشد استان در سال‌های بعد برای ادامه تیم‌داری نیاز خواهیم داشت و اگر از تیم ما حمایت شود باشگاه منسجم‌تر خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی الوند همدان در مورد برنامه‌هایش برای ادامه تیمداری باشگاه گفت: بنده چهار طرح برای درآمدزایی باشگاه و بنگاه‌های اقتصادی زودبازده تدوین کرده‌ام چون قطعاً دیگر با این هزینه‌های سنگین در فوتبال ما توان این را نخواهیم داشت که ادامه دهیم و نیاز به حمایت داریم و قرار است این طرح‌ها را در جلسه با استاندار و مسئولان ارشد استان مطرح و پیگیری کنیم.

وی درباره بازی گذشته الوند برابر سنگ‌آهن بافق بیان داشت: با گذشت 16 هفته از مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با همدلی و اتحاد و با استفاده از بازیکنان بومی و کادر فنی 100 درصد همدانی بازی‌های خوبی را ارائه می‌دهیم، در بازی با سنگ‌آهن هم این را نشان دادیم.

یدی تصریح کرد: امروز در ایران همه از تیم‌ ما حرف می‌زنند که این خود برای ما افتخار بزرگی است که این‌بار فوتبال همدان با ظرفیت جدید و از دل خود این شهر به ایران شناخته می‌شود و دیگر فوتبال ما وارداتی نیست.

وی درباره بازی‌های آینده الوند بیان کرد: 10 بازی سخت و دشوار دیگر را پیش رو داریم که 5 بازی آن در همدان است و ما در بازی‌های خانگی خود محکوم به برد هستیم، 5 بازی سخت هم در بیرون از خانه داریم.

مدیرعمل باشگاه الوند ادامه داد: آخر این هفته باید به مصاف نفت مسجد سلیمان برویم، سختی این بازی به خاطر حضور 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه است که تا آخرین لحظه تیم خود را تشویق می‌کنند ولی برای اینکه از کورس رقابت‌ها عقب نمانیم باید با دست پر از این شهر بازگردیم، به هرحال در نیم‌فصل دوم در کل بازی‌ها بسیار سخت و دشوار است و تیم‌ها شناخت بهتری از هم پیدا کرده‌اند و شرایط هفته به هفته سخت‌تر می‌شود.

وی درباره داوری‌ها در لیگ دسته اول گفت: به نظر من داوری‌ها در لیگ یک در هر دو گروه مطلوب نیست و همه به سبک داوری معترض هستند، شاید این به خاطر جوانی و کم‌تجربگی داوران است؛ داوران اشتباهات زیادی دارند و ما می‌گوییم اشتباهات، جزئی از داوری و فوتبال است اما اگر از حد خودش فراتر رود، دیگر نمی‌توان گفت جزئی از فوتبال است و احساس می‌شود قصد و یا غرضی در کار است.

یدی درباره درخواست باشگاه الوند از کمیته داوران بیان داشت: پس از اشتباهات محرز داور دیدار الوند و سنگ آهن بافق، باشگاه الوند از کمیته داوران درخواست کرد که داوران قوی‌تری را برای دیدارهای تیم های بالانشین لیگ دسته اول انتخاب کنند، چون در شرایطی که هفته‌های حساس و تعیین کننده لیگ دسته اول فرا رسیده است و باشگاه پر تلاش ما به عنوان یکی از مدعیان قدرتمند این گروه برای لیگ برتری شدن تلاش می‌کند، از کمیته داوران تقاضا کردیم که در گزینش داوران دیدارهای این تیم وسواس بیشتری را به خرج دهند.

تا پایان هفته شانزدهم از مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) تیم فوتبال الوند همدان با کسب 31 امتیاز در جایگاه دوم جدول گروه یک این مسابقات قرار دارد و پنجشنبه 5 بهمن ساعت 14:15 الوند برابر تیم نفت مسجدسلیمان صف‌آرایی می‌کند.

انتهای پیام/2499/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول