اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر

45 پروژه با اشتغال‌زایی در فریدن افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فریدن گفت: با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 316 میلیون تومان 45 پروژه با اشتغال‌زایی 87 نفر در دهه فجر افتتاح می‌شود.

45 پروژه با اشتغال‌زایی در فریدن افتتاح می‌شود

بیژن شیرانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهه فجر را سرآغاز طلوع انقلاب اسلامی در ایران بیان کرد و افزود: 45 پروژه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و316 میلیون تومان با اشتغال‌زایی 87 نفر در دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به خشکسالی‌های اخیر و کم شدن پرت آب با پوشش انهار اشاره کرد و گفت: احداث کانال‌های آبیاری، موغان، سوران در بخش مرکزی و کانال‌های آب‌رسانی افوس، بسینان، کرچ، خلیلی و تخماقلو در بخش بوئین و میاندشت با اعتبار 300 میلیون تومان در ایام دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدن افزود: توسعه باغات با توجه به ظرفیت‌های خاکی و اقلیمی مناطق نقش موثری در رشد و توسعه اقتصاد روستاها می‌تواند داشته باشد و به همین خاطر به عنوان نمونه استخر ذخیره آب روستای حصور می‌توان اشاره‌ای داشت که با اعتبار 52 میلیون تومان در در دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: در بخش بوئین و میاندشت  به دلیل خاک مستعد توسعه باغات از طرفی و ایجاد سد و بندهای خاکی با توجه به توپوگرافی منطقه و وجود رودخانه‌ها این بخش تحولی شگرف در گردشگری را به همراه دارد.

شیرانی‌فر در پایان آبیاری بارانی را شیوه‌ای برای گذر از دوره خشکسالی و استفاده بهینه از آب کشاورزی بیان کرد و افزود: در دهه فجر امسال 28 طرح آبیاری بارانی با هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد و 724 میلیون تومان و اشتغال‌زایی 58 نفر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول