اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واقعیتی به نام صنعت توریسم

توسعه اقتصادی بر پایه گردشگری

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر 10 درصد تولید ناخالص دنیا از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود در حالی که این رقم در کشور ما حدود چهار درصد است.

توسعه اقتصادی بر پایه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل سید حامد عاملی صبح امروز در جلسه توسعه بخش گردشگری با محوریت تحقق شعار سال در اردبیل، اظهار داشت: در سالی که مزین به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است صنعت گردشگری باید به همراه صنعت کشاورزی و تولید و کار‌آفرینی بیشتر رونق بگیرد چرا که گردشگری دومین محور توسعه این استان است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید روی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این حوزه تمرکز داشته باشیم و بیشتر از هر زمان دیگر واقع‌بینانه به توسعه صنعت گردشگری کمک کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با مقایسه وضعیت جهانی و داخلی در بخش توسعه صنعت گردشگری یادآور شد: در حال حاضر 10 درصد تولید ناخالص دنیا از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود در حالی که این رقم در کشور ما حدود چهار درصد است.

عاملی گفت: ما در بخش اشتغال نیز نزدیک به 10 درصد مشاغل دنیا را از طریق صنعت گردشگری تامین شده می‌بینیم در حالی که این میانگین در کشور ما حدود دو درصد است و این نشان می‌دهد ما هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت عظیم گردشگری استفاده و بهره ببریم.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به قابلیت‌های موجود ما نیازمند برنامه‌ریزی دقیق همراه با توسعه و رونق صنعت گردشگری هستیم تا حداقل به متوسط دنیا دست یابیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل بیان داشت: در تولید ناخالص، کسب در‌آمد و همچنین اشتغال، گردشگری فرصت و زمینه‌ای استثنایی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی کشورمان را برطرف کرده و ما را به استفاده بهتر از مواهب الهی سوق دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی به چند موضوعی و چند بعدی بودن توسعه استان به ویژه صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: اگر در حوزه گردشگری تفریحی نگاه کنیم در این استان ظرفیت‌ها بسیار بالاست و در کنار آن گردشگری طبیعی، ‌ورزشی، آب‌های گرم و ژئوتوریسم و اکوتوریسم می‌تواند بهترین فرصت را فراهم آورد تا گردشگر ما در این استان هم به طبیعت و هم به هوای مطلوب و همچنین به جنگل، دریا، کوه و بسیاری از مواهب خدادادی دسترسی پیدا کرده و از آنها بهره‌مند شود.

وی اظهار داشت: در استان ما که ظرفیتی مضاعف در صنعت گردشگری وجود دارد می‌توان موانع و مشکلات را برطرف کرده و به سمت توسعه واقعی حرکت کرد.

انتهای پیام/62001/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول