اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش قم:

نخستین گروه از دانش‌آموزان قمی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم گفت: نخستین گروه از دانش‌آموزان قمی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

نخستین گروه از دانش‌آموزان قمی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند

ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: 4 هزار و 400 دانش‌آموز پسر مقطع دوم دبیرستان در 20 مرحله برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی هدف از اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب را آشنایی نسل جدید با آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: به منظور افزایش روحیه دینی و ملی و آشنایی با ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس نزدیک به 50 درصد از دانش‌آموزان به این مناطق اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: هر کاروان شامل پنج دستگاه اتوبوس است که 220 دانش‌آموز به همراه مدیر و مربیان به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی بازدید به عمل می‌آورند.

حمزه‌ای گفت: برنامه‌های این اردو شامل بازدید از خرمشهر، آبادان و مناطق جنگی فتح‌المبین، شلمچه، دهلاویه، هویزه و سایر مناطق عملیاتی است. 

افزایش 3000 نفری اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب

وی با اشاره به اینکه تعداد دانش‌آموزان اعزام شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است تصریح کرد: در سال گذشته 5 هزار و 500 دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که این تعداد در سال جاری به 8 هزار و 800 دانش‌آموز دختر و پسر افزایش یافته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم اضافه کرد: در طول مسیر رفت و برگشت، برنامه‌های فرهنگی نظیر ختم قرآن و صلوات، فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس و مستند‌هایی برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با عملیات جنگی دوران دفاع مقدس به نمایش در می‌آید.

حمزه‌ای ادامه داد: در طول اردو مسابقاتی توسط مربیان پرورشی مدارس برگزار می‌شود و همچنین دانش‌آموزان می‌توانند کتاب‌هایی که با موضوع خاطرات شهدای دفاع مقدس تهیه شده است را در طول مسیر مطالعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش عملیاتی توسط برادران سپاه به صورت مانور شبانه در اردوگاه زین‌الدین واقع در اندیمشک اجرا خواهد شد که تأثیرات فرهنگی و معنوی زیادی روی دانش‌آموزان می‌گذارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم گفت: بعد از اردو و برگشت کاروان‌های راهیان نور دل‌نوشته‌ها و خاطرات دانش‌آموزان گردآوری شده و در قالب کتابچه به همراه یک حلقه سی دی که از برنامه‌های هر کاروان تهیه شده است در اختیار هر دانش‌آموز قرار خواهد گرفت.

حمزه‌ای با بیان اینکه هر دانش‌آموز پس از برگشت از اردوی راهیان نور می‌تواند مبلغ حضور دانش‌آموزان دیگر باشد تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در این اردوها شرکت کرده و از نزدیک مناطق عملیاتی را بازدید کرده‌اند در جریان فضای معنوی آن قرار گرفته‌ و اشتیاق دارند بار دیگر در این اردو حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت در اردوی راهیان نور به هیچ عنوان برای دانش‌آموزان اجباری نیست گفت: دانش‌آموزان می‌توانند داوطلبانه و با رضایت والدین خود به صورت رایگان ثبت‌‌نام کنند و تمام هزینه‌های این اردو با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و سپاه علی ابن ابیطالب(ع) تأمین می‌شود.

انتهای پیام/2258/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول