اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

دانش‌آموزان تشویق به ادامه تحصیل در حوزه علمیه شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشمر گفت: مشاوران تحصیلی دانش‌آموزان مستعد را تشویق به ادامه تحصیل در حوزه علمیه کنند.

دانش‌آموزان تشویق به ادامه تحصیل در حوزه علمیه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشمر اظهار کرد: یکی از وظایف نهادهای آموزشی تشخیص اولویت‌های آموزشی و نیاز جامعه به رشته‌های مختلف تحصیلی است و این موضوع باید در  تمام کشور رصد شود.

وی افزود: در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی ما تربیت عالم دینی و روحانی است زیرا کشور ما و دنیای اسلام نیاز بیشتری به مبلغان و عالمان دینی دارد؛ به عنوان مثال در همین شهرستان کاشمر که یک شهرستان مذهبی و تعداد زیادی روحانی دارد هنوز  برخی مساجد، مدارس و روحانی و امام جماعت ندارند.

امام جمعه کاشمر ادامه داد:‌ با توجه به این موضوع همان‌طور که مشاوران تحصیلی، دانش‌آموزان را تشویق به ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف می‌کنند باید در رابطه با تشویق دانش‌آموزان مستعد و جذب آنها به حوزه‌های علمیه بیشتر فعالیت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کاشمر تصریح کرد: انتظار ما از فرهنگیان این است که دانش‌آموزان مستعد را تشویق به تحصیل در حوزه‌های علمیه کنند ولی مشاهده می‌کنیم که گاه وقتی یک دانش‌آموز علاقه‌مند به حوزه علمیه جذب می‌شود، مشاوران و معلمان مانع او شده و حتی با خانواده وی تماس می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: آنها می‌گویند حیف است که فرزند شما در حوزه تحصیل کند و این گونه مشاوران، حتی برخی دانش‌آموزانی که طلبه شده‌اند را دچار تردید کرده‌اند و هنوز به دنبال منصرف کردن برخی از آنها هستند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کاشمر یادآور شد: یک ذهنیت غلطی در بین برخی افراد و از جمله مدیران و معلمان وجود دارد که می‌گویند افرادی ‌که به درد کار دیگری نمی‌خورند باید بروند طلبه شوند و اگر دانش‌آموزی استعداد خوبی داشت می‌گویند تو برای حوزه حیف هستی در صورتی‌که در حال حاضر سیاست حوزه علمیه بر این است که افرادی که دارای نقص عضو هستند و یا بهره هوشی متوسط به پایین دارند را نمی‌پذیرد.

یعقوبی افزود: سال گذشته نیروهای بسیار خوبی جذب مدارس علمیه کاشمر شدند به گونه‌ای که از پنجاه طلبه جدیدی که جذب شد حدود دو سوم آنها دارای معدل‌های بالای درسی بودند و این روند ثبت‌نام باید چندین سال ادامه پیدا کند تا بتوانیم خلأ موجود را پر کنیم.

انتهای پیام/70002/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول