اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران:

60 درصد دانش‌آموزان باید در فنی‌وحرفه‌ای تحصیل کنند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: بر اساس سند تحول بنیادین 60 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای هدایت می‌شوند.

60 درصد دانش‌آموزان باید در فنی‌وحرفه‌ای تحصیل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حسین کمالی پیش از ظهر امروز در همایش هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آموزش و پرورش آمل با تأکید بر این‌که مشاوران دغدغه هدایت و تربیت دانش‌آموزان را دارند، اظهار داشت: هدایت درست دانش‌آموزان موجب موفقیت آن‌ها در آینده می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که مشاوران نقش بی‌بدیل در آینده دارند و رهبران دینی و تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان هستند، یادآور شد: اگر می‌خواهیم در مدارس و آموزش و پرورش توسعه و پیشرفت داشته باشیم باید جایگاه مدیران حفظ و اهل تقوا و دانش‌ باشند و قدرت طرح برنامه و اجرا داشته باشند.

کمالی با اشاره به این‌که جهت‌گیری‌ها در آموزش و پرورش جهت‌گیری فرهنگی و تربیتی است، افزود: اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود، جامعه هیچ مشکلی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که مشاوران به لحاظ قانونی و دینی تکلیف دارند که تمامی خواسته‌ها را به راه درست هدایت کنند، گفت: محل توسعه فرهنگ، علم و دانش، آموزش و پرورش است و سند تحول بنیادین بسترساز این توسعه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین برنامه این است که 60 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند.

وی با اشاره به این‌که اگر در اندیشه توسعه علمی کشور هستیم باید دانش‌آموزان نخبه را به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت کنیم، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان باید بدانند که مشاور نسبت به رشته‌های تحصیلی آگاهی دارد و می‌تواند هدایت درستی انجام دهد.

کمالی با تأکید بر این‌که دانش‌آموز به راحتی دیدگاه مشاور را در هدایت تحصیلی می‌پذیرد، یادآور شد: مشاور باید این باور را در این دانش‌آموز ایجاد کند تا با توجه به قدرت علمی و توان خود و نیاز جامعه رشته‌های تحصیلی درستی را انتخاب کنند.

انتهای‌پیام/86011/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول