اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کاوش‌های باستان‌شناسی جیرفت اعلام کرد

عدم کشف ادوات نظامی در کاوش‌های جیرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست کاوش‌های باستان‌شناسی جیرفت در 1381 تا 1368 گفت: در کاوش‌های باستان‌شناسی جیرفت ادوات و لوازم نظامی کشف نشده است.

عدم کشف ادوات نظامی در کاوش‌های جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، یوسف مجیدزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کاوش‌های باستان‌شناسی جیرفت ادوات و لوازم نظامی کشف نشده است، اظهار داشت: این نشان از صلح‌طلبی و علاقه مردم این منطقه به فرهنگ و هنر دارد.

وی با تائید کشف تعدادی سرنیزه در کاوش‌های صورت گرفته افزود: با بررسی سرنیزه‌ها توسط تیم‌های باستان‌شناسی مشخص شد این اشیاء تنها جنبه تزئینی داشته‌اند.

مجیدزاده با اشاره به نبود برج، بارو و حصار در اطراف مناطق باستانی جیرفت خاطرنشان کرد: نقش‌های حکاکی شده روی اشیاء مکشوفه حکایت از فرهنگ و هنر بی‌همتای ساکنان این مناطق دارد.

سرپرست کاوش‌های باستان‌شناسی جیرفت در سال‌های1381 تا 1386 شرایط جغرافیایی و جنگجو نبودن مردم جیرفت را از دلایل عدم یورش مهاجمان بیگانه به این خطه عنوان کرد و گفت: کشف لوازم و ادوات نظامی در سایر تمدن‌ها از قبیل تمدن در بین‌النهرین به دلیل مجاورت این تمدن‌ها با اقوام مناطق مختلف بوده است.

انتهای پیام/2655/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول