اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی نایب‌ رئیس کمیسیون اصل 90 با فارس عنوان شد

اقتصاد ایران و تورم ناشی از فاز دوم هدفمندی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون اکثریت نمایندگان مجلس با اجرایی شدن مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها به این روش در کشور مخالف هستند زیرا اجرای آن افزایش تورم را به دنبال دارد.

اقتصاد ایران و  تورم ناشی از فاز دوم هدفمندی

داوود محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از بهترین طرح‌ها در کشور است، اظهار داشت: اکنون اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اجرایی شدن مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها به این روش مخالف هستند.

وی با اشاره به اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بیان کرد: هیچ اقتصاددانی مخالف اجرای این طرح نیست و اجرای درست این طرح می‌تواند موجب رشد و توسعه کشور شود ولی اجرای مطلوب این طرح باید با روش‌های مناسبی صورت گیرد تا منجر به مشکلات دیگری در کشور نشود.

نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای نخست هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور اجرا شده است، ابراز داشت: متأسفانه در این مرحله هنوز اهدافی از جمله تقویت بخش کشاورزی، ارتقای تولید و اشتغال تحقق نیافته است بر این اساس هنوز کشور برای اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها آماده نیست.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در سال جاری موجب افزایش سوخت و انرژی می‌شود، بیان کرد: با اجرای این مرحله از این طرح قیمت بسیاری از کالاها افزایش می‌یابد و اقشار مختلف جامعه به ویژه متوسط و ضعیف آسیب می‌بینند.

محمدی با بیان اینکه اقشار ضعیف و متوسط تا حدی آستانه تحمل مشکلات را دارند، خاطر نشان کرد: باید برای اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها هوشیارانه‌تر اقدام کرد تا طعم شیرین آن را آحاد جامعه بچشند چرا‌ که افزایش مبلغ پرداختی یارانه‌ها به مردم موجب افزایش نقدینگی مردم و در نتیجه تورم در کشور می‌شود و نارضایتی آنان را افزایش می‌دهد.

نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در شرایط اقتصادی امروز کل بودجه مجلس شورای اسلامی بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور از مجلس شورای اسلامی تقاضا کردند که در مجلس درباره مسائل کلان اقتصادی کشور صحبت کنند، ابراز داشت: مجلس با این درخواست موافقت کرد و ایشان حدود یک و نیم ساعت درباره مسائل اقتصادی صحبت کردند که بعد از ایراد سخنانشان نمایندگان مجلس از رئیس جمهور درخواست کردند تا در مجلس بماند و صحبت‌های نمایندگان مجلس را گوش دهد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رئیس جمهور از آنجایی که در جای دیگر وعده‌ای داشتند نتوانستند در مجلس حضور یابد و فرمودند در نخستین فرصت صحبت‌های نمایندگان مجلس را گوش می‌کنند.

این مسئول اذعان داشت: مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع اعتقاد داشتند که برای ایجاد همدلی بیشتر بهتر بود رئیس‌ جمهور در مجلس شورای اسلامی می‌نشستند و صحبت‌های نمایندگان را گوش می‌کردند.

نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اکنون رئیس‌ جمهور از نمایندگان مجلس در روز سه‌شنبه دعوت کرده تا با حضور در نهاد ریاست جمهوری صحبت‌های آنان را گوش کند.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارد، ابراز داشت: با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن آنها می‌توانیم تنگناها و سختی‌های دشوار اقتصادی را در کشور به خوبی برطرف کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشد و پیشرفت کشور در گرو تولید است، خاطر نشان کرد: باید به اقشار کارگران توجه ویژه شود تا مشکلات آنان را برطرف کرد چرا‌ که آنان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند.

نایب رئیس نخست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات هر ساله و همیشه در ایران آزادانه برگزار شده است، عنوان کرد: در انتخابات سال آینده نیز مردم هوشیارانه و فعالانه شرکت می‌کنند و مثل همیشه دشمنان را شکست می‌دهند.

محمدی با اشاره به اینکه مردم چند گام از مسئولان در عرصه‌های مختلف سرنوشت‌ساز در کشور جلو هستند، اذعان داشت: مسئولان نظام باید برای ارائه خدمات به آنان همت و تلاش مضاعفی کنند تا آحاد جامعه از خدمات آنان رضایت داشته باشند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطمئنا مردم در انتخابات سال آینده بانشاط، طراوت و اعجاب‌انگیز حضور می‌یابند که تحقق این امر موجب رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

انتهای پیام/77009/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول