اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

باگذشت 5 ماه از سال تحصیلی

مدرسه استعدادهای درخشان جنوب خوزستان مدیر ندارد

خبرگزاری فارس: مدرسه استعدادهای درخشان آبادان و خرمشهر با گذشت پنج ماه از سال همچنان بدون مدیر اداره می‌شود.

مدرسه استعدادهای درخشان جنوب خوزستان مدیر ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مدرسه استعدادهای درخشان که در مسیر آبادان و خرمشهر قرار دارد به عنوان یک مدرسه نمونه محل تحصیل دانش‌آموزان تیزهوش در منطقه جنوب خوزستان (آبادان، خرمشهر و شادگان)است.

در این مدرسه که با عنوان مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی آبادان و خرمشهر نام‌گذاری شده است دانش‌آموزان تیزهوش دو این شهرستان در صورت قبولی در آزمون‌های ورودی و داشتن شرایط معدلی مورد نیاز می‌توانند در این مدرسه ادامه تحصیل دهند.

با این تفاسیر با گذشت بیش از 5 ماه از آغاز سال تحصیلی این مدرسه از وجود مدیری برای اداره امور جاری خود مانده است. این مسئله موجب ایجاد مشکلاتی برای دانش‌آموزان و نارضایتی برای والدین آنها شده است.

* نبود مدیر مشکل‌ساز شده است

یکی از والدین دانش‌آموزان این مدرسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان گفت: مدرسه استعدادهای درخشان که به عنوان یک مدرسه مهم و محل حضور دانش‌آموزان مستعد است پنج ماه است بدون مدیر است.

سید علیرضا موسوی افزود: این مسئله موجب ایجاد مشکلاتی برای دانش‌آموزان و همچنین روند اجرای کارها در این مدرسه شود. اینکه مدرسه‌ای با چنین نام و عنوانی از وجود یک مدیر بی‌بهره باشد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

* انتخاب یک مدیر مدرسه به این سختی‌ است؟

یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان این مدرسه نیز با ابراز تاسف از وضعیت کنونی اظهار کرد: به نظر می‌رسد انتخاب یک مدیر مدرسه برای مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بسیار کار سختی است که تاکنون انجام نشده است.

وی گفت: از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهیم در خصوص این مسئله چاره‌اندیشی کرده و این مشکل را رفع کنند.

* فرآیند کنونی انتخاب مدیر موجب تاخیر شده است

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در این خصوص گفت: فرآیند کنونی انتخاب مدیر برای مدارس موجب ایجاد تاخیر در انتخاب مدیر جدید برای مدرسه استعدادهای درخشان آبادان شده است.

سیدمحمد مولوی افزود: قبلاً روند انتخاب به گونه‌ای بود که توسط آموزش و پرورش شهرستان و با موافقت آموزش و پروش استان انجام می‌شد. روند کنونی انتخاب مدیر مدارس به شکل وزارتخانه‌ای است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: بر این اساس ما باید گزینه مورد نظر خود را به وزارتخانه پیشنهاد داده و آنها نیز نتیجه را به ما اعلام کنند. این مسئله موجب می‌شود تا روند انتخاب مدیر مدرسه با تاخیراتی مواجه شود که مسئله‌ای اجتناب‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان‌کرد: در خصوص مدرسه استعدادهای درخشان آبادان نیز گزینه پیشنهادی ما برای مدیریت این مدرسه به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده و در انتظار پاسخ هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: قرار است تا اوایل هفته آینده پاسخ وزارت آموزش و پرورش به ما ارسال و در صورت تایید گزینه پیشنهاد شده وی به سمت مدیر مدرسه استعدادهای درخشان آبادان و خرمشهر فعالیت خود را آغاز خواهد.

انتهای پیام/72008/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول