اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان خبر داد

تحصیل 250 طلبه در سه مدرسه علمیه دشتستان

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان از تحصیل 250 طلبه در سه مدرسه علمیه دشتستان خبر داد.

تحصیل 250 طلبه در سه مدرسه علمیه دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در جمع مردم دشتستان ضمن خیر مقدم به حضرت آیت‌الله‌ نوری‌همدانی اظهار داشت: این حضور ارزشمند مرجع عالیقدر شیعیان در دشتستان اهمیت و ارزش زیادی دارد.

وی افزود: دشتستان بیش از 25 درصد جمعیت استان بوشهر را به خود اختصاص داده و در شش شهر دشتستان نماز جمعه برپا می‌شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به وجود سه حوزه علمیه در دشتستان بیان کرد: 250 طلبه در مدارس علمیه این شهرستان تحصیل می‌کنند و مردم این شهرستان در ولایت‌مداری سابقه زیادی دارند.

مصلح تصریح کرد: مردم دشتستان پیوسته در عرصه سیاسی و انقلابی حضوری پرشور داشته‌اند و در جریان مبارزه با استعمار انگلستان نیز با حکم آیت‌الله مجاهد برازجانی مشارکت فعالانه داشته‌اند.

وی اذعان داشت: جمعیت بالای شهدا و جانبازان و رزمندگان این شهرستان نشان‌دهنده جایگاه این شهرستان در عرصه دفاع از نظام و انقلاب است.

امام جمعه برازجان با اشاره به جایگاه علمی آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: ایشان نقش مهم و موثری در تربیت طلاب و روحانیون در حوزه علمیه دارند و نقش ایشان در تبلیغ، نقشی برجسته است.

مصلح به موضع‌گیری‌های ارزشمند ایشان در جریان فتنه 88 اشاره کرد و افزود: بعد از جریان فتنه 88 شاهد حمایت قاطعانه آیت‌الله نوری‌همدانی از رهبری بودیم و شعار ابداعی ایشان " خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است" نشان‌دهنده ولایت‌مداری ایشان است.

وی اضافه کرد: مردم دشتستان به روحانیت معظم و مراجع عظام علاقه زیادی دارند و همواره پیوند ناگسستنی خود را با ولایت نشان داده‌اند.

انتهای پیام/2451/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول