اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اقدامی کم‌ نظیر در آمل انجام شد

جشن تولد یک شهید / رویای صادقانه برای ساخت بیت‌الشهدا در یک مدرسه

خبرگزاری فارس: رویاهای صادقانه موجب ساخت بیت‌الشهدا در مدرسه شهید سوهانیان آمل و برگزاری جشن تولد برای این شهید شد.

جشن تولد یک شهید / رویای صادقانه برای ساخت بیت‌الشهدا در یک مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، 27 دی‌ماه روز تولد شهید جعفر سوهانیان بود و بعد از ظهر امروز به همین مناسبت در مدرسه دخترانه ابتدایی شهید سوهانیان آمل جشن تولدی بی‌نظیر برگزار شد.

در این جشن تولد که در سالروز تولد این شهید صورت گرفت، حال و هوای خاصی به این مدرسه بخشیده شد.

روز تولد شهید جعفر سوهانیان بهانه‌ای برای ساخت یک بیت‌الشهدا در طبقه سوم این مدرسه شد اما این بیت‌الشهدا نیز حکایت جالبی دارد.

مدیر مدرسه شهید سوهانیان آمل در مراسم افتتاح بیت‌الشهدا در این مدرسه با بیان این‌که برگزاری یک مراسم برای شهیدی که این مدرسه به نامش نامگذاری شده است از مدت‌ها در ذهن ما وجود داشت، گفت: مدت‌های زیادی فکر می‌کردیم تا بتوانیم شهید و شهادت را به جز غم و اندوه به دانش‌آموزان نشان دهیم.

زهرا اکبرزاده با اشاره به این‌که اعتقاد داریم که شهدا نمرده‌اند از هر زنده‌ای زنده‌تر هستند، اظهار داشت: این اعتقاد در ما وجود داشت و به همین دلیل به دنبال برگزاری مراسمی برای این شهید بودیم.

وی با اعلام این‌که هنوز نمی‌دانستیم که باید برای این شهید چه بکنیم که رویاهای صادقانه به سراغ همکاران مدرسه آمد، گفت: یکی از همکاران ما که در گذشته در این مدرسه کار می‌کرد، تعریف کرد که شبی خواب می‌بیند که دو زن به مدرسه آمده‌اند و او که سرایدار این مدرسه بود در را باز می‌کند و می‌گوید اینجا چه کار دارید آن‌ها می‌گویند اگر یک قرآن دارید به ما بدهید ما می‌خواهیم به بیت‌الشهدای مدرسه شما برویم.

اکبرزاده ادامه داد: این همکار ما گفت به آن‌ها گفتم اینجا بیت‌الشهدایی نیست گفتند چرا در طبقه سوم مدرسه شما یک بیت‌الشهدا وجود دارد.

وی افزود: وقتی این رویا را به همراه چند خواب دیگر از دوستان و همکاران برای ما تعریف کردند بر اعتقادمان افزوده شد که شهید خود راهش را به ما نشان داده است و همین امر موجب شد تا با همکاری یکی از والدین دانش‌آموزان در طبقه سوم این مدرسه فضایی برای ساخت بیت‌الشهدا اختصاص دهیم.

گفتنی است، بیت‌الشهدای مدرسه شهید سوهانیان فضایی کمتر از 50 متر مربع است که با چفیه پوشانده شده و عکس‌هایی از این شهید گرانقدر در کنار قرآن‌هایی به ردیف با شمع‌های سیاه تعبیه شده است.

این بیت‌الشهدا مزین به نام شهید سوهانیان است و حال و هوای جبهه و شهادت دارد.

همچنین در این روز کیکی چهار طبقه برای دانش‌آموزان و والدین حاضر در مراسم تدارک دیده شده بود که توسط فرزند و پدر شهید سوهانیان بریده و در میان میهمانان توزیع شد.

شهید جعفر سوهانیان متولد 27 دی‌ماه 1334 بود که در شهریور سال 60 در نزدیکی دهلاویه منطقه کرخه نور به شهادت رسید.

این شهید در ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران عضویت داشت.

انتهای‌پیام/86011/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول