اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد زنجان:

توسعه فضاهای فرهنگی شهر زنجان ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه گفت: توسعه فضاهای فرهنگی شهر زنجان ضروری است.

توسعه فضاهای فرهنگی شهر زنجان ضروری است

فرشید جعفری امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: توسعه هر جامعه‏‌ای در گرو افزایش فرهنگ مطالعه بوده و بدون آن نتیجه‏‌ای ندارد.

وی با تاکید بر توجه به فضاهای کتابخانه‏‌ای در شهرستان زنجان، افزود: افزایش سرانه فضای مطالعه در شهر زنجان برای ایجاد فرهنگ مطالعه اهمیت زیادی دارد.

* توجه به فضای مطالعه مساجد باید مورد توجه قرار گیرد

عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی زنجان با تاکید بر فضاهای معنوی مساجد در شهر زنجان، خاطرنشان کرد: توجه به فضای مطالعه مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی توسعه فضای کتابخانه‏‌ای در کنار مساجد را ایده مناسبی ارزیابی کرد و ادامه داد: باید برای اجرای این موضوع تلاش‌های بیشتری انجام شود.

* برای توسعه کتابخوانی باید از مساجد کمک گرفت

جعفری جذب مخاطب از طریق قرارگیری فضای کتابخانه‏‌ای و مساجد در کنار یکدیگر را مثبت دانست و گفت: برای جذب افراد برای توسعه کتابخوانی باید از مساجد کمک گرفت.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد زنجان خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان زنجان شد و افزود: مسئولین نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.

*سلایق افراد مورد توجه دستگاه‏‌های اجرایی

وی جذب مخاطب را عامل مهم در تحقق اهداف توسعه کتابخوانی در جامعه عنوان کرد و افزود: برنامه دستگاه‏‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی با توجه به سلایق و خواسته‏‌های جامعه هدف خود صورت گیرد.

جعفری آسیب‌شناسی در حوزه فرهنگ کتابخوانی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: توجه به نقاط ضعف برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مورد توجه باشد.

انتهای پیام /73002/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول