اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان عنوان شد

ناتوی فرهنگی دشمن خطرناک‌تر از همیشه/ 371 سمن در کردستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان اینکه دشمن در بخشی از شبیخون فرهنگی خود موفق عمل کرده است گفت: این مسئله نشان می‌دهد هجوم دشمن از همیشه خطرناک‌تر است.

ناتوی فرهنگی دشمن خطرناک‌تر از همیشه/ 371 سمن در کردستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان یکشنبه شب در دفتر نمایندگی ولی فقیه در کردستان برگزار شد و طی آن اعضا به بیان نظرات و راهکارهای خود در خصوص ارتقای وضعیت فرهنگی استان پرداختند.

در این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با بیان اینکه ناتوی فرهنگی دشمن در سه مرحله احصا شده است، گفت: از بین بردن فرهنگ خودی، القای فرهنگ بیگانه و تثبیت فرهنگ بیگانه تاکتیک‌های دشمن در نبرد فرهنگی با نظام جمهوری اسلامی است.

حسن بابایی با بیان اینکه طبق شواهد و قرائن دشمن در مرحله نخست هجوم فرهنگی خود تا حدودی موفق عمل کرده است اظهار کرد: بیگانه کردن جوانان نسبت به فرهنگ و ارزش های اسلامی راهبرد نخست آنها بوده که این امر نشان می‌دهد این بار دشمن خطرناک‌تر از همیشه وارد میدان کارزار شده است.

بابایی با اشاره به اینکه دین‌گریزی جوانان در راستای توطئه اسلام‌ستیزی دشمن قرار گرفته است تصریح کرد: بیگانه شدن آنها نسبت به فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی ایرانی زمینه‌ساز رشد آمار در حوزه جرائم اجتماعی می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی کردستان پیدایش فضای مجازی با هرزه نگاری لجام گسیخته، ورود امواج نامحرم ماهواره‌ای، در دسترس بودن مواد مخدر، آسیب‌های ناشی از تلفن همراه، ظهور عرفان‌های کاذب و جریانات تندرو وابسته به غرب، عدم پایبندی خانواده‌ها به اصول اولیه اسلامی در تربیت فرزندان، رواج روابط نامتعارف دختران و پسران و در حاشیه ماندن واجبات و احکام شرعی مانند فریضه امر به معروف را از جمله برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای شبیخون فرهنگی عنوان کرد.

بابایی، وجود سه مشکل در جامعه امروز را موجب تهدید دانست و در تشریح آنها گفت: عدم توجه به جایگاه خانواده در سلامت اجتماعی و بازی‌ نهادهای دیگر به جای خانواده، عدم تبیین و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی که می‌تواند مانع از نفوذ و اشاعه فرهنگ مخرب غربی شود، و عدم توجه به ادبیات نظری در پیشگیری از جرم زمینه‌ساز این تهدید است.

وی راه حل موجود در این راستا را توجه به تعبیر رهبر انقلاب در این‌باره مبنی بر لزوم مهندسی فرهنگی در جامعه دانست و اظهار کرد: ضروری است در ساختار فرهنگی فعلی تجدید نظر شود تا زمینه‌ساز تغییر در نگرش‌ها شود.

بابایی توجه به عفو و گذشت، کار در راستای اصلاح بحران هویت و گسست نسل‌ها، توجه به نقش خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رشد جرم را راهکارهای موجود در این خصوص عنوان کرد.

وی در پایان از برگزاری جشنواره ملی خانواده و سلامت اجتماعی در سال 92 به میزبانی استان کردستان خبر داد.

ثبت 371 سازمان مردم نهاد در کردستان

در ادامه این جلسه مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به نقش سازنده سازمان‌های مردم‌نهاد در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی در جامعه از وجود 371 سازمان مردم‌نهاد در استان خبر داد.

سید محمدعطا رحمانی‌آبیدر با بیان اینکه صدور مجوز فعالیت سمن‌ها تنها در انحصار وزارت کشور نیست و سازمان‌های متفاوتی در این خصوص اقدام به صدور مجوز می‌کنند گفت: 136 فقره از این سمن‌ها با مجوز از کانون‌های فرهنگی مساجد فعالیت می‌کنند.

وی تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد زیرپوشش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را 66 فقره، زیر نظر سازمان ملی جوانان سابق 69 فقره، بهزیستی 46، استانداری 61، و سمن‌های دارای مجوز از فرماندهی انتظامی کردستان را 2 مورد اعلام کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد استان در ابتدای دولت نهم را 13 مورد عنوان کرد و با اشاره به افزایش 48 مجوز تأسیس این سمن‌ها افزود: به دلیل اینکه هر بخش از آسیب‌های اجتماعی ساماندهی و فعالین ویژه خود را می‌طلبد لازم است تا باز هم تعداد این مجوزها افزایش یابد.

وی تعداد سمن‌ها با موضوع فعالیت‌های هنری را 66 فقره، دینی مذهبی 141، اجتماعی 41، خیریه و حمایتی 36، فرهنگی 65 علمی پژوهشی 12 ورزشی 6 و تعداد سمن های فعال در زمینه حمایت از بیماران را 4 فقره اعلام کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در پایان با تاکید بر ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی در نواحی منفصل شهری به عنوان بهترین راهکار برای جلوگیری از بحران‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر در  نواحی حاشیه‌ای شهرستان‌های استان این کتابخانه‌ها با حضور افراد ساکن در محل احداث شده است.

انتهای پیام/79008/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول