اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر:

توسعه تمدن‌ها ریشه در رشد فرهنگی جامعه دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر گفت: رشد و توسعه تمدن‌ها ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد.

توسعه تمدن‌ها ریشه در رشد فرهنگی جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، نورالدین رفیعی صبح امروز در جمع مسئولان کتابخانه‌های عمومی با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت دهم بیان داشت: دولت دهم همچون دولت نهم توجه ویژه‌ای به توسعه کتابخانه‌ها در جامعه دارد و تمامی تلاش خود را بر محوریت فعالیت‌های فرهنگی قرار داده است.

وی افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی نیاز مبرم مردم است و ما رسالت بزرگی داریم که با فرهنگ کتابخوانی آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم و این موضوع را باید از کودکی و از محیط خانواده آغاز و در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج بدهیم.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه شهرستان ابهر دارای ‌ظرفیت‌های خوبی است، اظهار داشت: مسئولان باید با تمام خلاقیت‌ها و توان خود، به مردم خدمت‌رسانی کنند چراکه این شهرستان دارای توانمندی‌های بیشتری در تمام زمینه‌ها است.

وی تصریح کرد: باید با ظرفیت‌ها و امکانات موجود، مردم را راهنمایی و آگاه کنیم و با تبلیغ و فرهنگ‌سازی، مردم را به کتاب‌خوانی سوق بدهیم و در همین راستا باید با برنامه‌ریزی و ارائه طرح و برنامه و خلاقیت، سطح مطالعه را افزایش بدهیم.

رفیعی با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: موضوع کتاب با توجه به گسترش رسانه‌هایی همچون اینترنت و سایر رسانه‌های اطلاعاتی‌، طراوت خود را حفظ کرده است و می‌تواند طبق روال سابق رسالت اطلاع‌رسانی به عهده کتاب باشد.

وی با بیان اینکه مطالعه زمینه پندآموزی از تجربه‌های دیگران را فراهم می‌کند‌، خاطرنشان کرد: با مطالعه کتاب‌ها و آثار افراد صاحب کمال می‌توان راهی به گذشته پیدا کرد و از تجربیات ایشان به عنوان چراغی فرا راه زندگی آینده بهره برد.

فرماندار شهرستان ابهر ضمن قدردانی از تلاش مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: رشد و توسعه تمدن‌ها ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد.

وی افزود: با وجود رشد رسانه‌های گوناگون جمعی، تاکنون هیچ رسانه‌ای نتوانسته نقش کتاب را در رشد تمدن‌ها ایفا کند.

رفیعی تصریح کرد: کتاب از برترین نعمت‏های الهی است که در پناهش بشر از گرداب جهل به بلندای دانش می‏رسد و از تاریکی غفلت به روشنی دانایی پا می‏نهد.

وی با بیان اینکه کتاب برای جوانان راهنمایی است که آن‌ها را به سوی شرافت و فضیلت می‌کشاند، عنوان داشت: در صورت رونق فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه، شاهد توسعه و گسترش هر چه بیشتر کشور و سرفرازی ملت و جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/73001/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول