اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز خبر داد

برگزاری صدها برنامه فرهنگی در البرز/تشکیل 22 ستاد دهه فجر

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و تشکیل 22 کمیته ستاد دهه فجر صدها برنامه فرهنگی در البرز و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی در دهه فجر در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری صدها برنامه فرهنگی در البرز/تشکیل 22 ستاد دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، ناصر رجبی بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد دهه فجر استان البرز که در محل سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران در دستگاه‌های مختلف باید برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر تلاش دو چندان کنند و با اجرای برنامه‌های مختلف در یادآوری روزهای انقلاب نقش اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: نسل امروز باید با اهداف انقلاب و آرمان‌های امام راحل (ره)، آشنا شوند، بنابراین تحقق این مهم نیازمند معرفی و تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی و حضور افرادی که در صحنه پیروزی انقلاب حضور داشتند و بیان آرمان‌های آن دوران می‌تواند نقش سازنده‌ای در آشنا کردن نسل امروز با اهداف و آرمان‌های انقلاب داشته باشد.

رجبی تصریح کرد: خبرنگاران با کار اطلاع‌رسانی دقیق می‌توانند در زمینه بزرگداشت ایام دهه فجر و رساندن اهداف و آرمان‌های آن به نسل امروز بسیار مؤثر باشند.

*جهانیان در انتظار برگزاری مراسم‌های مختلف ایام‌الله دهه فجر هستند

در ادامه این نشست رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری عنوان کرد: دهه فجر امسال با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ایامی است که ملت ایران بار دیگر قدرت، شادابی و فهم خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

حسین کاشانی‌پور بیان داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که اهداف امام راحل (ره) به نسل امروز انتقال داده شود.

وی با تأکید بر اینکه کمیته‌های ستاد دهه فجر باید با آمادگی کامل در صحنه حضور داشته باشند، افزود: هر یک از 22 کمیته ستاد دهه فجر باید برنامه‌های پیش‌بینی شده خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سی و چهارمین بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در قالب گزارش ارائه کنند.

براساس گزارش فارس در گزارشاتی که توسط برخی از کمیته‌ها به این ستاد ارائه شد، کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر البرز با مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بیش از 350 برنامه استانی و کشوری را در نظر گرفته است.

در این راستا همچنین معرفی کتاب و شخصیت‌های دوران انقلاب شکوهمند اسلامی، وقایع مختلف، قصه‌گویی کودکان، کاردستی، مسابقه‌های ویژه ایام از جمله شعارنویسی، پازل، نقاشی، شعرخوانی و خاطره‌نویسی بخشی از برنامه‌های این کمیته عنوان شد.

همچنین کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان استان البرز نیز اجرای 500 برنامه فرهنگی و ورزشی در مدارس و مجتمع‌های آموزشی استان، اعزام کاروان‌های راهیان نور با حضور دانش‌آموزان پسر مقطع دبیرستان، نواختن گلبانگ انقلاب، آغاز به کار ترم دوم تحصیلی 155 مدرسه قرآنی استان البرز، برگزاری نمایشگاه ترنم عفاف و حجاب، مهمانی لاله‌ها و شرکت در نماز پرشکوه جمعه را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این کمیته در سی و چهارمین ستاد دهه فجر استان عنوان کرد.

برگزاری تجلیل از برترین‌های کارگری، دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدای کارگری، نثار تاج گل به شهدای کارگر، برگزاری محافل خاطره‌گویی و انس با قرآن، حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، جشن پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار نیروهای خدماتی، ماشین‌های آتش‌نشانی و اتوبوس در تمامی مسیرهای راهپیمایی برای ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان، رونمایی از کتاب تجربیات مدیران شهرداری و نیز راه‌اندازی مرکز بهداشتی و درمانی شهرداری از جمله برنامه‌های کمیته‌های کارگری و فضاسازی ستاد دهه فجر این استان عنوان شد.

بر این اساس، رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان البرز به برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری 10 کرسی قرآن کریم در 10 مسجد محوری و کلیدی استان با حضور قاریان منتخب کشوری و قرائت آیاتی از قرآن مجید که مربوط به پیامبر اکرم (ص) و تفسیر آن از سوی ائمه جماعات مساجد، برگزاری نمایشگاه، مسابقات فرهنگی و جلسات سخنرانی با حضور سخنرانان برجسته کشور در 100 مسجد محوری از جمله برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام/2302/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول