اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا:

مدارس نوساز غیراستاندارد تحویل گرفته نمی‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا گفت: مدارس نوسازی شده غیراستاندارد از طرف آموزش و پرورش‌ صومعه‌سرا تحویل گرفته نمی‌شود.

مدارس نوساز غیراستاندارد تحویل گرفته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اهمیت جایگاه خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: خدمت برای نظام جمهوری اسلامی در هر جایگاهی موجب رشد، شکوفایی و بالندگی می‌شود.

وی، ظرفیت‌های خدمات‌رسانی در نظام جمهوری اسلامی را گسترده دانست و افزود: آموزش و پرورش به دلیل حساسیت در امر تعلیم و تربیت یکی از ظرفیت‌های مهم خدمات‌رسانی در نظام است.

فرماندار صومعه‌سرا با تصریح بر ساماندهی منابع مالی و امکانات در حوزه آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: ساماندهی منابع مالی و امکانات موجب ارتقای کیفی امور اجرایی آموزش و پرورش می‌شود.

وی، یکی از دغدغه‌های مطرح و مکرر مدیران مدارس را مباحث روزمره فضای آموزشی عنوان کرد و متذکر شد: مدیران مدارس بیش از آنکه دغدغه مباحث حاشیه‌ای روزمره را داشته باشند باید در اجرای وظایف آموزشی خود بکوشند.

حسینعلی‌زاده با اشاره به وجود مراکز آزمایشگاهی در صومعه‌سرا برای استفاده دانش‌آموزان در رشته‌های مرتبط، اذعان کرد: صومعه‌سرا از نظر تعداد مراکز آزمایشگاهی دچار کمبود و مشکل نیست.

وی، مشکل اصلی در حیطه مراکز آزمایشگاهی را تنها منوط بر ساماندهی تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد.

فرماندار صومعه‌سرا به نیاز کنونی کشور در حوزه علمی و آموزشی اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی کشور باید تمرکز اصلی حوزه علمی و آموزشی به سمت و سوی نیازمندی ها و پر کردن خلٱهای موجود سوق داده شود.

وی با اشاره به ضرورت گسترش رشته‌های علوم انسانی در کشور، گفت: ایران نیازمند نظریه‌پردازان علوم انسانی است.

حسینعلی‌زاده ادامه داد: تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان کشور نباید صرفا به دلیل جذب و تصاحب شغل‌های پشت میزنشینی باشد.

وی، بازنگری و ارائه ایده و فکر را در تمام دنیا به عنوان یک کالای تجاری ارزشمند و بزرگ خواند و تصریح کرد: این ایده و افکار ارزشمند در شرایط کنونی در دامنه علوم انسانی نهفته است.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه هیچ اجباری برای کمک مالی به مدارس و نهضت علمی نیست، یادآور شد: در صورتی که این کمک‌ها خیر خواهانه و داوطلبانه باشد بار معنوی بزرگی را برای خیران و بانیان آن به ارمغان می‌آورد.

وی، هزینه مصرفی اجرای وظایف و فعالیت‌های آموزش و پرورش را بسیار زیاد خواند و خاطر نشان کرد: سوددهی این هزینه‌های مصرفی در دراز مدت قابل مشاهده است.

این مسئول با اشاره به ساخت برخی مدارس نوساز غیراستاندارد و تحویل آن به آموزش و پرورش، اذعان کرد: مدارس نوسازی شده غیر استاندارد به هیچ عنوان از طرف آموزش و پرورش‌های بخش تولمات و مرکزی صومعه‌سرا تحویل گرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: خسارت به حتی یک دانش‌آموز در راستای ساخت و نوسازی غیر استاندارد این مدارس صدمات جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد.

حسینعلی‌زاده به بحث بهداشت مدارس و تغذیه دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: مدیران در مدارس بیشتر از گذشته مراقب تغذیه و نوع خوراکی‌های دانش‌آموزان باشند.

وی، ایجاد ضعف جسمی در دانش‌آموزان را از دیگر حربه‌های دشمنان برای براندازی نظام و دستاوردهای آن عنوان کرد و افزود: ترویج نوعی خاص از مواد غذایی و شیوع تغذیه نامناسب در دانش‌آموزان موجب ضعف جسمی و در نتیجه کاهش روزافزون خلاقیت و شکوفایی در آنها می‌شود.

فرماندار صومعه‌سرا، اجرای وظایف آموزش و پرورش را ذاتی خواند و افزود: دستگاه‌های اجرایی تنها در صورت چابکی قادر بر اجرای موفق وظایف خود هستند.

انتهای پیام/84003/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول