اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان تاکید کرد

لزوم اجرای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی

خبرگزاری فارس: استاندار همدان بر لزوم تشکیل کمیته‌ای به منظور معطوف کردن اذهان عمومی به سمت اجرای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی تأکید کرد.

لزوم اجرای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به 2 موضوع سبک زندگی و جشنواره فرهنگ رضوی اظهار داشت: هر کدام از این 2 موضوع را باید جداگانه بررسی کرد و بحث تشکیل کمیته خانواده مطلوب باید در راستای جشنواره رضوی بررسی شود.

وی افزود: نظر مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی این است که جامعه در این مورد فکر کند که چرا جامعه به اینجا کشیده شده و مسائل را به صورت عمیق با حضور کارشناسان دینی و دانشگاهی مورد بررسی قرار دهیم و موضوع به مسئله جامعه تبدیل شود.

استاندار همدان ادامه داد: صدا و سیما در تبیین این موضوع با برگزاری میزگردها و رسانه‌های دیگر با نشر فرهنگ می‌توانند در پیشبرد برنامه سبک زندگی نقش بارزی را ایفا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به جایی برسیم که کسی میل به انجام خلاف نداشته باشد، تأکید کرد: امروزه توسعه تکنولوژی در جامعه را شاهد هستیم اما باید مراقب بود دشمن از طریق آن اهداف خود را پیاده نکند، پس باید فرهنگ‌سازی را طوری انجام دهیم که کسی راغب به استفاده از ماهواره نشود.

استاندار همدان تأکید کرد: یکی از اهداف و روش‌های تبلیغی ماهواره از هم پاشیدن بنیان‌های خانواده است و باید برای جلوگیری از نفوذ این پدیده فعالیت بیشتری را انجام داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: در سطح استان جلسات شورای فرهنگ عمومی به خوبی برگزار می‌شود و شورای فرهنگ عمومی دارای 2 کمیته اصلی شامل کمیته قرآنی و کمیته ایثار و شهادت است.

خسرو بیات ادامه داد: کمیته قرآنی در مجموع 21 جلسه را برای پیشبرد برنامه‌ها تشکیل داده و کمیته ایثار و شهادت هم عملکرد خوبی را دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته قرآنی در سطح کشور 196 میلیارد تومان اعتبار دارد، تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های مختلف هر کدام بر حسب حساسیت حوزه کاری خود مبالغی را دریافت کرده‌اند که استان‌ها 10 میلیارد تومان در سه شاخص آموزشی، پژوهشی و ترویجی اخذ کردند.

*هزینه 300 میلیون تومان برای برنامه‌های قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ادامه داد: مسئولیت امور قرآنی طبق ابلاغ شورای انقلاب فرهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و 2 کارکرد هماهنگی با امورات قرآنی و پیگیری با شورای توسعه قرآنی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکنون 300 میلیون تومان را در خصوص برنامه‌های قرآنی هزینه کرده است، یادآور شد: در بخش خرید تجهیزات 91 میلیون تومان، کمک هزینه رهن مکان برگزاری جلسات قرآنی 58 میلیون تومان، تکمیل ساختمان 35 میلیون تومان، برگزاری نمایشگاه قرآنی 16 میلیون تومان، اقلام فرهنگی 45 میلیون تومان و آموزشی 55 میلیون تومان هزینه شده است.

بیات در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص کمک‌هزینه خرید ملک و کمک هزینه خرید تجهیزات در مرکز استان و شهرستان‌ها و روستاها آماده ارائه خدمات به متقاضیان هستیم.

وی 2 پیشنهاد را برای سال آینده ارائه داد و اظهار داشت: نخستین پیشنهاد اینکه سال آینده جشنواره فرهنگ رضوی با محوریت موضوع خانواده مطلوب از دیدگاه امام رضا (ع) برگزار شود و پیشنهاد دوم تشکیل کمیته آسیب‌شناسی با نگاه به تحقق منویات مقام معظم رهبری با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود.

همچنین در این نشست رئیس سازمان بازرسی منطقه چهار غرب کشور با ارائه مطالبی از زندگانی میر سیدعلی همدانی در خصوص شخصیت او گفت: میر سیدعلی همدانی از مفاخر اسلامی است که هزاران شاگرد را تربیت کرده که هر کدام از آن‌ها به استادی تبدیل شدند.

علی‌اکبر عابدی افزود: میر سیدعلی همدانی در کشورهای حوزه قفقاز و منطقه هند، پاکستان، کشمیر و تاجیکستان نقش مؤثری را در انتقال زبان فارسی و مبارزه با خرافات در ترویج دین اسلام داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید یاد بزرگان علمی و فرهنگی خود را گرامی بداریم اظهار داشت: چند سالی است قرار شده همایشی در بزرگداشت این عالم دانشمند برگزار شود که به تعویق افتاده و بنده درخواست می‌کنم که کنگره‌ای در پاسداشت یاد میر سیدعلی همدانی برگزار شود.

لازم به ذکر است که کلیات طرح همایش میر سیدعلی همدانی به تصویب اعضاء رسید و برای تحقیق و بررسی در مورد اینکه همایش در چه سطحی برگزار شود شورایی با محوریت دفتر امام جمعه همدان تشکیل و مقرر شد نتیجه در جلسه بعدی ارائه شود. 

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول