اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 24 بهمن تا سوم اسفند ماه

جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم (ع) همزمان با ایام ولادت این محدث والا مقام از 24 بهمن تا سوم اسفند ماه سال جاری در شهرستان ری برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، این جشنواره در محورهای علمی، هنری، فرهنگی و دانش‌آموزی و کودک و نوجوان در رشته‌های مختلف برپا می‌شود.

بر این اساس علاقمندان در بخش‌های علمی می‌توانند مقالات خود را پیرامون سال شمار زندگانی حضرت عبدالعظیم (ع)، نقش آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در تحولات 150 ساله ایران معاصر و همچنین محورهای سبک دینی از منظر احادیث ارسال کنند.

در بخش دانش‌آموزی نیز مسابقه پیامک ادبی و آثار هنری در رشته‌های نقاشی، گرافیک، نقاشی خط، خوشنویسی و ... برپا می‌شود.

در بخش جنبی این جشنواره مردمی نیز برنامه‌هایی همچون پرده‌خوانی، نقالی و برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی اجرا می‌شود.

علاقمندان می‌توانند آثار هنری و فرهنگی خود را به نشانی پست الکترونیک jashnvareabdolazim@montazer.ir و یا به نشانی شهرری، میدان حضرت عبدالعظیم (ع)، خیابان قم، خیابان کاشانی، کوچه برزگر، پلاک 13 موسسه فرهنگی هنری منتظران منجی (عج) ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 5ـ55972450 تماس بگیرند.

نخستین جشنواره بزرگ فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، امام جمعه و فرمانداری شهرستان ری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همزمان با سالروز ولادت آن حضرت از اول تا دهم ربیع الثانی (24 بهمن تا سوم اسفند ماه) سال جاری برپا می‌شود.

عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد.

ولادت حضرت عبدالعظیم در سال 173 هجری قمری در شهر مدینه بود و مدت 79 سال عمر او با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم، امام رضا، امام محمدتقی و امام علی النقی علیهماالسلام مقارن بود.

محضر مبارک امام رضا، امام محمد تقی و امام هادی علیهماالسلام را درک و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

حضرت عبدالعظیم (ع) چون از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است به حسنی شهرت یافته است.

انتهای پیام/2462/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول