اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه:

استفاده از ذوق هنری در سبک زندگی جاذبه‌آفرینی می‎کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه گفت: استفاده از ذوق هنری در سبک زندگی جاذبه‌آفرینی می‎کند.

استفاده از ذوق هنری در سبک زندگی جاذبه‌آفرینی می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، لطیفه مبین ‌در سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‎ها در گرگان اظهار داشت: فرهنگ اسلامی ایران، کامل‎ترین سبک زندگی است.

باید بر روی روش‎های سبک زندگی متمرکز شویم

وی با تاکید بر اینکه باید روی روش‎های سبک زندگی متمرکز شویم تصریح کرد: باید آداب زندگی روزمره و رفتارهایی که مردم دارند متناسب با نیازهای مخاطبان بیان شود که رسالت متخصصان را در این راستا بیشتر می‎کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه در خصوص فرهنگ‎سازی سبک زندگی در جامعه متذکر شد: ادبیات مناسب، بهره‎گیری از ذوق هنری، استفاده از تصاویر، تبلیغات رسانه‎ای و بهره‎گیری از امکانات موجود می‎تواند در نهادینه کردن این سبک تاثیرگذار باشد.

مبین بر لزوم تبیین مفهوم سبک زندگی تاکید کرد و ابراز داشت: نیاز جامعه باید در شناخت مولفه‎ها و شاخصه‎های سبک زندگی برای مردم به طور ساده و مشخص ارائه شود.

برخی از متغیرهای سبک زندگی از دست ما خارج هستند

وی سبک ایرانی مطلوب را یک ضرورت برشمرد و عنوان کرد: برخی از متغیرهای سبک زندگی از دست ما خارج هستند ولی پرداختن به جزئیات می‎تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه بیان داشت: یکی از روش‎هایی که برای سبک زندگی به آن پرداخته‎ایم آداب شهروندی در قالب‎های بسیار ساده بوده است به گونه‎ای که رفتارهای روزمره افراد را نه به صورت تفسیر بلکه به صورت خلاصه با هنر ادبیات نافذ عنوان می‌کند چراکه می‎تواند جاذبه‎آفرین باشد.

مبین با بیان اینکه ایده مذکور در قالب یک کتابچه در اختیار مردم گذاشته شده است ابراز داشت: این کتابچه در اختیار تمامی مراکز پزشکان، بیمارستان‎ها و اتوبوس‎ها قرار داده شد و کم‌کم به سطح خانواده‎ها نفوذ پیدا کرد.

وی تاکید کرد: نمادهای هنری و استفاده از تصاویر می‎تواند در ترویج سبک زندگی و استفاده از آن موثر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه با بیان اینکه مولفه‎های قابل اندازه‎گیری می‎تواند به حوزه‎های عمل منجر شود اظهار کرد: الگوی سبک زندگی در ابعاد مختلف هنوز مشخص نیست که باید نسبت به شناسایی آن مبادرت شود.

‌همچنین بیستمین نشست مجمع مشورتی بانوان کلانشهرها و مراکز استان‎ها روز جمعه، 29 دی ماه در گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول