اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

ترویج اقتصاد فرهنگی ضروری است / جای خالی جشنواره‌های فرهنگی در کردستان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس بر ترویج اقتصاد فرهنگی در استان تأکید کرد و گفت: جای خالی جشنواره‌های فرهنگی نیز در استان احساس می‌شود.

ترویج اقتصاد فرهنگی ضروری است / جای خالی جشنواره‌های فرهنگی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرمرزی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار در سنندج، بر توجه به فرهنگ کردستان در طرح‌های توسعه استان تاکید و اظهار کرد: فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کردستان یک استان فرهنگی است یک راهبرد برای مسئولان استان به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه کردستان قابلیت‌های فرهنگی را دارد، تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده بعد از توریسم ورزشی توریسم فرهنگی جذاب‌ترین توریسم در بین مردم 150 کشور دنیاست.

وی فرهنگ کردستان را صددرصد ایرانی خواند و عنوان کرد: انتظار می‌رفت بعد از سفر مقام معظم رهبری به کردستان روی توریسم فرهنگی مردم منطقه کردستان بیشتر کار شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جای خالی جشنواره‌ها، همایش‌ها و سمینارهای فرهنگی در کردستان احساس می‌شود و مسئولان باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

قادرمرزی عنوان کرد: اگر روی عامل فرهنگ کار شود علاوه بر توسعه اقتصادی، شاهد جذب و آشنایی بیشتر نیروی انسانی به هویت فرهنگی موجود در کشور و استان محل سکونتشان خواهیم بود.

وی ادامه داد: کشوری که جوانانش هویت ملی و اسلامی خود را از دست داده باشند هیچ‌گاه در مسیر توسعه قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز انسان‌ها نامحدود است لذا هیچ وقت به توسعه نمی‌رسیم بلکه در مسیر توسعه با قدرت و جهش خاصی  گام برمی‌داریم.

قادرمرزی با تذکر به مشاور طرح آمایش مبنی بر اینکه قابلیت‌های منطقه‌ای در بحث پیش‌بینی جمعیتی در این طرح به خوبی دیده نشده است، گفت: بر اساس مطالعاتی که در یک ماه گذشته انجام داده‌ام  بیش از 90 درصد روستاهای نیمه جنوب شرقی استان در 30 سال گذشته نرخ رشد مثبتی داشته است.

وی در پایان برای در اختیار قرار دادن تحقیقات خود در زمینه‌های مختلف مربوط به استان به مشاور طرح آمایش اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/79003/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول