اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان یادواره شهید رجایی

سومین جشنواره فرهنگی محرومت‌زدایی در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از برگزاری سومین جشنواره دانشجویی، فرهنگی محرومت‌زدایی با عنوان یادواره شهید رجایی مهرباران در نیمه دوم دی ماه جاری خبر داد.

سومین جشنواره فرهنگی محرومت‌زدایی در اراک برگزار می‌شود

مرتضی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت:‌ این جشنواره در سه محور احسان و نیکوکاری، فرهنگ جهادی و محرومیت‌زدایی فرهنگی و جایگاه و نقش نهادهای مردمی غیردولتی در محرومیت‌زدایی از اقشار محروم و کم برخوردار جامعه برگزار می‌شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان برگزار کننده این جشنواره دانشجویان و شرکت کنندگان می‌توانند در بخش‌های عکس، شعر، داستان کوتاه، مقاله، وبلاگ و کاریکاتور آثار خود را تا پایان روز 15 دی ماه جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: برای شرکت کنندگان و نفرات برتر هر رشته جوایزی در نظر گرفته شده که شامل نفر اول کمک هزینه عمره مفرده به مبلغ (7 میلیون ریال)، نفر دوم کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ (5 میلیون ریال)، نفر سوم کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ (3 میلیون ریال)، نفر چهارم بن کتاب به مبلغ (‌2 میلیون ریال)‌ و نفر پنجم بن کتاب به مبلغ یک میلیون ریال خواهد بود.

سلیمی اضافه کرد: این جمعیت با تکیه بر اصل اشاعه و ترویج فرهنگ داوطلبی در جامعه همواره با کمک و یاری داوطلبان در زمان بروز انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان‌ساخت فراخوانی از مهربانی را در جامعه منتشر می‌کند تا ملت شریف و نوعدوست استان به زنجیره عظیم امداد و یاری رسانی به آسیب دیدگان از حوادث بپیوندند.

وی ادامه داد: مردم ایران به صورت غریزی با احساس هستند و استقبال بی نظیری از کارهای هنری می‌کنند که این مهم ارتباطی مستقیم با امور خیریه و عام المنفعه برای کمک به نیازمندان و افراد محروم و کم برخوردار جامعه دارد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر استان افزود: اعتقاد داریم نیکوکاری و انجام امور خیریه و داوطلبانه بر اساس سفارش دین مبین اسلام می تواند ریشه رویش هنری و زیبایی‌هایی باشد که در ابعاد گسترده قابلیت انتشار و تکرار دارند.

انتهای پیام/87001/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول