اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

واگذاری کمپینگ چرام به بخش خصوصی مؤثرترین راه جذب گردشگر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که چرام به لحاظ جاذبه‌های گردشگری از جمله چشمه بلقیس در حوزه جنوب شرایط خوبی دارد، گفت: واگذاری کمپینگ چرام به بخش خصوصی مؤثرترین راه جذب گردشگر است.

واگذاری کمپینگ چرام به بخش خصوصی مؤثرترین راه جذب گردشگر است

حمیدرضا واعظی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام یکی از سیاست‌های اساسی و تعیین کننده این استان در مبحث گردشگری را ایجاد و توسعه گردشگری دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 14 منطقه نمونه گردشگری و 11 روستای هدف گردشگری شناسایی و متناسب با ظرفیت‌های ذکر شده زیرساخت‌هایی ایجاد شد.

وی با بیان این‌که واگذاری مناطق نمونه گردشگری به بخش خصوصی در قالب بهره‌برداری توسط بخش خصوصی استراتژی کار سازمان است، عنوان داشت: مقدمات کار به لحاظ تعیین تکلیف با سطح بندی مناطق و با توجه به گردشگر پذیر بودن و درآمدزایی در منطقه در حال انجام است.

این مسئول اضافه کرد: در کوتاه‌ترین زمان واگذاری با رعایت الزامات قانونی در قالب مزایده صورت خواهد گرفت.

واعظی‌زاده کمپینگ چرام را یکی از این مناطق ذکر کرد و گفت: شهرستان چرام به لحاظ جاذبه‌های ارزشمند گردشگری از جمله چشمه بلقیس در حوزه جنوب شرایط خوبی دارد.

وی افزود: موظف هستیم در بحث آماده‌سازی این جاذبه ارزشمند برای حضور گردشگران داخلی و خارجی با تعامل و همکاری مسئولان محلی، فرماندار چرام، شورای شهر و شهرداری در این زمینه اقدامات مٔؤثری داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که افتتاح نمایندگی اداره میراث فرهنگی در ایام‌الله دهه فجر در شهرستان چرام خواهد بود، ابراز کرد: ناگفته نماند گردشگری امری فرابخش بوده و نیاز به تعامل همه دستگاه‌ها و مردم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌های میراث فرهنگی را در چهار گروه اصلی شناسایی، صیانت، حفاظت و معرفی، خلاصه کرد و متذکر شد: تقریباً تمام کشورهای جهان و از جمله کشورهای اسلامی با تعداد بی‌شماری بناها و اشیای تاریخی به عنوان میراث فرهنگی ملموس، آداب و سنن و شیوه‌های زندگی به عنوان میراث فرهنگی غیر ملموس مواجه هستند.

وی با بیان این‌که موضوع شناسایی و ثبت این مجموعه عظیم برعهده میراث فرهنگی است، خاطرنشان کرد: از جمله قاعده‌هایی که در حفظ و صیانت از مواریث فرهنگی در جوامع اسلامی مؤثر بوده، قوانین شرعی وقف و انفال است.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول