اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

بزرگراه سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ مهم‌ترین پروژه مهر ماندگار زنجان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بزرگترین پروژه مهر ماندگار استان را بزرگراه سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ اعلام کرد و گفت: 105 کیلومتر از این بزرگراه در حوزه استحفاظی زنجان قرار دارد.

بزرگراه سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ مهم‌ترین پروژه مهر ماندگار زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه و شهرسازی پنج طرح تعریف شده در طرح‌های مهر ماندگار دارد، اظهار داشت: بیمارستان 32 تختخوابی ایجرود در بخش مسکن از جمله این طرح‌ها است.

*بیمارستان ایجرود آماده تحویل است

وی از پیشرفت 90 درصدی پروژه بیمارستان ایجرود خبر داد و افزود: این طرح آماده تحویل به ارگان بهره‌بردار یعنی دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد ایرادات فنی گرفته شده از ساختمان بیمارستان ایجرود گفت: سازمان مجری قول رفع این ایرادات را داده است.

وی تصریح کرد: سایر مشکلات موجود در این بیمارستان با هماهنگی امور عمرانی در حال انجام شدن است.

باباپور از تعریف چهار پروژه راه در طرح‌های ماندگار استان زنجان خبر داد و گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز از جمله این طرح‌ها است.

وی رفع نقطه حادثه‌خیز نورین را با اعتباری 2 میلیارد و 600 میلیون تومانی از جمله طرح‌های مهر ماندگار اعلام کرد و افزود: تاکنون 500 میلیون تومان برای این طرح پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از قرار گرفتن راه سجاس در بین طرح‌های مهر ماندگار خبر داد و اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای رفع نقطه حادثه‌خیز این مسیر 3 میلیارد تومان است که تاکنون فقط 150 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به وجود 425 کیلومتر راه روستایی اشاره و تاکید کرد:‌ این را‌ه‌ها در 74 روستا قرار دارد که باید با اعتبارات استانی آسفالت شود.

باباپور بزرگترین پروژه مهر ماندگار استان زنجان را بزرگراه سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ اعلام کرد و گفت: 105 کیلومتر از این بزرگراه در حوزه استحفاظی زنجان قرار دارد.

*اعتبار 200 میلیارد تومانی برای بزرگراه سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ

وی اعتبار مورد نیاز برای بزرگراه سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون فقط 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار به این پروژه پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از تقسیم‌بندی بزرگراه سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ به پنج قطعه برای واگذاری به پیمانکار خبر داد و افزود: در قطعه نخست آن به دلیل اختلاف با میراث، کاری انجام نشده است.

وی با اشاره به اوقافی بودن محدوده شهر قیدار تصریح کرد: این مشکلات باید به مانند پروژ‌ه‌های مسکن مهر با همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان و اداره کل اوقاف حل شوند.

باباپور اضافه کرد: برای جلوگیری از متوقف شدن پروژه بزرگراه سلطانیه - قیدار- کبودرآهنگ باید مبلغی در حدود 60 میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد موج‌های موجود در جاده قدیم زنجان، ابهر گفت: نگهداری راه‌های موجود یکی از حساس‌ترین و پرهزینه‌ترین کارها محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان کمبود اعتبار و نقدینگی را مانع انجام بسیاری از اصلاحات مورد نیاز در جاده‌ها اعلام کرد و افزود: با وجود همه کمبودها در سال‌جاری 90 کیلومتر از اتوبان زنجان - قزوین آسفالت شده است.

وی از آسفالت‌ریزی 288 هزار تن در جاده‌های اصلی و آزاد ‌راه‌های استان از آغاز سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: این میزان آسفالت‌ریزی پنج برابر سال گذشته بوده است.

باباپور با اشاره به آسفالت پنج کیلومتر از جاده ترانزیت یا همان جاه قدیم زنجان ابهر اضافه کرد: کمبود اعتبارات و گران شدن قیر مانع جدی برای آسفالت‌ریزی ادامه مسیر شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین هزینه در بخش راه مربوط به تهیه قیر می‌شود، ادامه داد: قیمت قیر به یکباره افزایش 50 درصدی داشته است.

انتهای پیام/73004/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول