اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

پیشرفت پروژه راه‌آهن 30 درصد است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت واقعی پروژه راه‌آهن اردبیل حدود 30 درصد است و برخی نمایندگان سابق اردبیل در مجلس این پیشرفت را به دروغ 85 درصد اعلام کرده بودند.

پیشرفت پروژه راه‌آهن 30 درصد است

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: شرایطی که در آن قرار داریم، شرایط گذر است و در این شرایط بیشتر از آن که به فکر غنیمت شمردن فرصت‌ها باشیم باید برای آینده برنامه‌ریزی کنیم و با در نظر گرفتن مشترکات از هرگونه افتراق و کارهای احساسی جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان در نشست‌هایی که با استاندار اردبیل دارند، اعلام کردند که بیشتر از نیروهای بومی استفاده شود و در گزینه‌ها سعی شود مدیران منتخب پاکدامن، راستگو و اهل کار و تلاش بیشتر باشند.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه در چند ماه باقی‌مانده از دولت دهم هیچ انتظار کار انقلابی نمی‌رود، خاطرنشان کرد: ما چه در بعد مدیریتی و چه در بعد اجرایی قطعاً در این فاصله کم نمی‌توانیم به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم و بر همین اساس و واقعیت‌ها باید شرایط موقت و عبوری را تحمل کنیم تا بتوانیم در دولت آینده اهدافمان را جامه عمل بپوشانیم.

این مسئول اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برای به ثمر نشستن اهداف و برنامه‌ها یک سکوی پرتابی می‌باشد و ما از نیمه‌های سال آینده برنامه‌ریزی‌هایمان را تنظیم می‌کنیم تا بتوانیم از چهار سال دولت یازدهم در توسعه استان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در این چند ماه هیچ زایش انقلابی را شاهد نمی‌باشیم لذا باید آرامش خودمان را حفظ کنیم تا از این مرحله گذر عبور کرده و انتظارات به حق مردم اردبیل که در شأن آنها حرکتی مناسب و مطلوب صورت نگرفته است، اقداماتی اساسی و بنیادین را انجام دهیم.

* 15 درصد بودجه تملک دارایی جذب شده است

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه با گذشت 10 ماه از سال از بودجه تملک دارایی استان تنها 15 درصد جذب شده است، یادآور شد: این تخصیص نیز جوابگوی مطالبات پیمانکاران نیست و به نظر می‌رسد، نمی‌توان بیش از این انتظاری از دولتمردان داشت که روزهای پایانی خود را سپری می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: به یقین هیچ تحول اساسی و بنیادین در حوزه توسعه استان اردبیل در چند ماه آینده رخ نمی‌دهد و راه‌آهن اردبیل را نیز که قول اصلاحش را خردادماه دادند، به بهره‌برداری نمی‌رسد.

* نمایندگان سابق با دروغ با مردم بازی کردند

حقیقت‌پور گفت: به نظر می‌رسد اتمام راه‌آهن اردبیل تا خردادماه پیام خوبی برای مردم اردبیل نبوده و شایسته نیست با مردم چنین برخوردهایی صورت بگیرد.

وی پیشرفت واقعی این پروژه را حدود 30 درصد اعلام کرد و افزود: برخی نمایندگان سابق اردبیل در مجلس این پیشرفت را 85 درصد اعلام کرده بودند در حالی که آنها سعی می‌کردند با دروغ‌های خود افکار عمومی را فریب دهند.

حقیقت‌پور تصریح کرد:‌ البته در این دوران گذر و عبوری ما ساکت ننشستیم و کارهای زیربنایی خودمان را انجام می‌دهیم اما اعتباری وجود ندارد که بخواهیم برای استان جذب کنیم.

رئیس مجمع شمال‌غرب کشور به نشست اخیر خود با رئیس بنیاد مسکن در تخصیص اعتبار مناسب به طرح هادی روستایی اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست رئیس بنیاد مسکن خود اعتراف کرد که در ماه نهم سال ریالی اعتبار به ما ندادند که بخواهیم برای استان‌ها در این زمینه تزریق اعتبار داشته باشیم.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: ما از هم‌اکنون سعی می‌کنیم تا در بودجه سال آینده به طرح‌های عظیم استان جانمایی اعتباری مناسبی را داشته باشیم و قطعاً در این مسیر از ظرفیت فراکسیون شمال‌غرب کشور استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول