اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری چین

قرارداد ساخت راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت‌ ـ آستارا به مرحله نهایی رسید

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: قرارداد ساخت راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت ‌ـ آستارا با سرمایه‌گذاری کشور چین در مراحل نهایی شدن قرار دارد و برای ساخت آن بیش از 600 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

قرارداد ساخت راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت‌ ـ آستارا به مرحله نهایی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، کیهان هاشم‌نیا در جلسه شورای اداری این شهرستان مردمان تالش را ولایت‌مدار، فرهیخته، قدردان، قانع، نجیب و بسیار صادق دانست و اظهار کرد: داشتن مردمانی خوب در یک شهرستان از جمله ثروت‌های گرانبهایی محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت در راستای توسعه و تعالی آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های تالش در بخش‌های مختلف گفت: تالش از استعداد و توانمندی بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار است که باید با تمام توان برای توسعه و شکوفایی و جبران عقب ماندگی‌هایش گام برداریم.

استاندار گیلان توسعه متوازن در تمام مناطق استان را از جمله اولویت‌های مهم کاری برشمرد و افزود: برای اجرای عدالت و رضای خداوند متعال باید به مناطقی که در گذشته به آن کمتر توجه شده در راستای جبران عقب ماندگی‌ها بیشتر توجه کنیم.

وی وظیفه مدیران را خدمت به مردم و جلب رضایت‌مندی آنها دانست و اذعان کرد: مدیران بر همین اهداف منصوب شده‌اند و اگر از این مهم غفلت شود کارها بر زمین می‌ماند.

هاشم‌نیا از مدیران خواست تا با تمام قوا برای انجام وظیفه ذاتی گام بردارند و از هرگونه حاشیه به دور باشند.

وی قبول مسئولیت را امانتی خواند که باید به نحو مطلوب و به درستی برای انجام آن تلاش شود و گفت: هنر مدیریت در آن است که در شرایط سخت با تدبیر بتوانیم بهترین راه ممکن را انتخاب کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده خاطر نشان کرد: فضای کار و تلاش در جامعه نباید از اکنون تحت تأثیر حاشیه‌های انتخاباتی قرار گیرد و مدیران موظف هستند تا در آخرین سال دولت مانند ابتدای آن به کار و تلاش و خدمت به مردم بپردازند.

وی با بیان اینکه 20 طرح بزرگ صنعتی با بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده افتتاح و بهره‌برداری است، از تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری در تالش خبر داد و افزود: حداقل باید در تالش 100 طرح سرمایه‌گذاری برای عرضه به بخش خصوصی آماده شود.

هاشم‌نیا با تصریح بر اینکه گیلان تنها استانی است که سایت سرمایه‌گذاری به صورت «وب» در آن راه‌اندازی شده است، یادآور شد: گیلان از توانمندی و ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و پیشرفت استان به نحو مطلوب استفاده کنیم و به همین دلیل با این سایت از هر نقطه جهان سرمایه‌گذاران می‌توانند این فرصت‌ها را در استان بررسی کنند.

وی چهاربانده کردن مسیر آستارا به گرگان و ساخت جاده پونل به آستارا را از جمله اولویت مهم کاری در این شهرستان برشمرد و از مکان‌یابی بندر تالش خبر داد و خاطر نشان کرد: ساخت بندر تالش با مشارکت بخش خصوصی طبق مصوبه ابلاغی از جمله موارد مهمی است که باید در نخستین فرصت ممکن برای جذب سرمایه‌گذار در این زمینه اقدام شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: قرارداد ساخت راه‌آهن قزوین‌ـرشت‌ـ رضوانشهر‌ـتالش‌ـ آستارا با سرمایه‌گذاری کشور چین در مراحل نهایی شدن قرار دارد و برای ساخت این راه‌آهن حداقل بیش از 600 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور مسئولیت را امانتی در دست مدیران دانست و گفت: اگر به مسئولیت به عنوان یک امانت نگاه کنیم تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا به سلامت و درستی و به نحو مطلوب به انجام برسانیم.

محمود شکری با بیان اینکه تالش از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است، افزود: نیروی انسانی توانمند، دلسوز و با تقوا عامل مهمی برای توسعه منطقه به شمار می‌رود.

کریم شعبانی فرماندار تالش نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه پویایی هر شهرستان به همت کار و تلاش مسئولان آن جامعه بستگی دارد، اظهار کرد: تالش از ظرفیت منابع و امکانات خوبی برخوردار است که باید با برنامه‌ریزی برای رشد و تعالی این شهرستان گام برداریم.

انتهای پیام/84001/ع40/ظ/1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول