اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث خط راه‌آهن از ورزقان به بستان‌آباد

راه‌آهن سراسری به ورزقان می‌رسد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تایید احداث خط راه‌آهن از ورزقان به بستان‌آباد بود در دولت و آغاز کارهای مطالعاتی آن، گفت: با ایجاد این خط ریلی، راه‌آهن سراسری به ورزقان می‌رسد.

راه‌آهن سراسری به ورزقان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده استان اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری برای تامین معیشت زلزله‌زدگان و ساخت و بازسازی منازل مسکونی آنها در طول پنج ماه گذشته انجام شده و‌ اکنون توسعه این مناطق از طریق ایجاد زیرساخت‌هایی مانند راه‌های بین شهری و احداث خطوط راه‌آهن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این راستا پیشنهادهایی برای توسعه زیرساخت‌های منطقه به دولت ارائه دادیم، افزود: برخی از این پیشنهادها مورد تائید و تصویب هیئت دولت قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به توسعه راه‌های بین‌شهری، احداث راه‌آهن و خطوط نیرو اشاره کرد.

آغاز عملیات اجرایی بزرگراه خواجه ـ ورزقان

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راه دسترسی کنونی مناطق زلزله‌زده، راه مناسبی نیست و تنها یک جاده باریک و آسیب‌دیده، شهر تبریز را به شهرستان اهر یا ورزقان متصل می‌کند، افزود: تعریض و بازسازی جاده اهر با عنوان بزرگراه اهر ـ تبریز از چندی پیش آغاز شده و تسریع عملیات آن با افزایش اعتبار، اکنون در دستور کار دولت قرار گرفته است و عملیات اجرایی بزرگراه خواجه ـ ورزقان نیز به‌زودی آغاز و اعتبار مورد نیاز آن نیز تامین می‌شود.

احداث خط راه‌آهن از ورزقان به بستان‌آباد

علیرضابیگی با اشاره به تایید احداث خط راه‌آهن از ورزقان به بستان‌آباد بود در دولت و آغاز کارهای مطالعاتی آن، تصریح کرد: با ایجاد این خط ریلی، هم راه‌آهن سراسری به ورزقان می‌رسد و هم اینکه محصول کنستانتره و دیگر محصولات کارخانجات مس ورزقان از طریق این خط ریلی جابه‌جا و به راحتی صادر می‌شود،‌ در حالی که این محصولات اکنون از طریق جاده‌های موجود که خطرآفرین نیز هست،‌ منتقل می‌شود.

40 درصد مس صنایع کشور در ورزقان تولید می‌شود

وی به ایجاد خطوط نیرو به عنوان سومین زیرساخت توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: اکنون 40 درصد مس مورد نیاز صنایع کشور از معادن زیرزمینی ارسباران و ورزقان تولید می‌شود و افزون بر کارخانجاتی که تاکنون برای استفاده از این فلز و محصولات جانبی آن افتتاح شده، کارخانجات دیگری نیز در حال ساخت و اجراست که بهره‌وری مناسب از این کارخانجات و محصولات به دست آمده و ایجاد صنایع پایین‌دست مس در منطقه، نیازمند تامین و توسعه زیرساخت‌های ذکر شده است.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول