اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرعامل راه‌آهن عنوان کرد

حمایت راه‌آهن از احداث بندر خشک در سلفچگان

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرعامل راه‌آهن گفت: راه ‌آهن جمهوری اسلامی از احداث بندر خشک در سلفچگان حمایت کرده و آماده همکاری در این زمینه است.

حمایت راه‌آهن از احداث بندر خشک در سلفچگان

محمدرضا ذوالقدر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آیین‌نامه تعیین سهم بهینه بخش‌های دولتی و غیردولتی در فعالیت‌های راه‌آهن اظهار کرد: تاکنون 100 درصد واگن‌های مسافری و راهبری و حدود 95 درصد واگن‌های باری متعلق به راه‌آهن به بخش‌های غیردولتی واگذار شده‌اند.

وی افزود: کار واگذاری لوکوموتیوها نیز در قالب پکیج‌های پیشنهادی از سال جاری آغاز شده و تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مشاور بخش سرمایه‌گذاری راه‌آهن با بیان اینکه هم‌اکنون 10 هزار و 153 کیلومتر خط ریلی در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: 100 درصد مدیریت ترافیک و بهره‌برداری از شبکه خطوط ریلی موجود در کشور و آنچه در آینده ساخته خواهد شد به جز مدیریت عالی شبکه و ایمنی مسیر و حرکت تا پایان برنامه پنجم توسعه به بخش غیردولتی واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: راه‌آهن جمهوری اسلامی برای احداث 3 هزار کیلومتر خط دوم شبکه ریلی برنامه‌ریزی کرده که این کار سبب افزایش حمل بار به میزان 22 میلیون تن خواهد شد.

ذوالقدر گفت: بیشتر این خطوط در محورهای مواصلاتی منتهی به مسیر سلفچگان احداث می‌شوند که با اتصال خط فرعی (صنعتی – تجاری) این منطقه به شبکه ریلی کشور، سلفچگان به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل می‌شود.

مشاور مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه تاکنون 90 درصد زیرسازی‌های مربوط به اتصال خط آهن سراسری به این منطقه انجام شده است ابراز کرد: علاوه بر این خطوط، بیش از 7 هزار کیلومتر خط جدید که کار مطالعاتی آن انجام شده و مجوز احداث آن هم اخذ شده است در دستور کار قرار دارد که 5 هزار کیلومتر از این خطوط در حال حاضر در قالب پروژه‌های مهر ماندگار در حال ساخت است.

وی از انجام مطالعات تفصیلی و پایه برای احداث 6 هزار کیلومتر خط جدید در سطح کشور خبر داد و افزود: یکی از مزیت‌های حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش بار علاوه بر امنیت و مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی، مصرف سوخت کمتر است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: در حمل و نقل جاده‌ای هفت برابر حمل و نقل ریلی سوخت مصرف می‌شود ضمن اینکه یک قطار باری حدود هزار و 500 تا 2 هزار تن بار را می‌تواند در هر سفر جابه‌جا کند که این میزان با حمل و نقل جاده‌ای قابل مقایسه نیست.

مشاور بخش سرمایه‌گذاری راه‌آهن بیان داشت: راه‌آهن ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری در احداث خطوط دوم به صورت BOT حمایت خود را از تشکیل بنادر خشک در کشور به ویژه منطقه اقتصادی سلفچگان در قم اعلام کرده و آماده همکاری در این زمینه است.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول