اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

پیشرفت راه‌آهن کمتر از 30 درصد است / سرچم ناقص اجرا شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: پیشرفت راه‌آهن اردبیل بر اساس بازدیدها و دیدگاه‌های کارشناسان و متخصصان کمتر از 30 درصد است و بعید به نظر می‌رسد تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

پیشرفت راه‌آهن کمتر از 30 درصد است / سرچم ناقص اجرا شده است

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به نظر می‌رسد واقعیت‌های ملموس با آنچه که برخی از مسئولان مدعی آن هستند، متفاوت است در حالی که در این زمینه بنده دو بار تذکر به وزیر راه و شهرسازی علیرغم همشهری بودن دادم تا نسبت به تامین اعتبار این پروژه و همچنین چهار خطه کردن راه اردبیل – سرچم اقدام لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه راه اردبیل – سرچم از ابتدا چهار خطه مصوب شده بود، خاطرنشان کرد: ما تاسف می‌خوریم و یکی از قصه‌های پر غصه ما اجرا نشدن کامل این پروژه است، در حالی که آن را به خاطر کارهای تبلیغاتی ناقص افتتاح کردیم و امروز به تامین منابع و اعتباراتی دل بسته‌ایم تا این پروژه چهار بانده شود.

این نماینده مجلس نهم یادآور شد: در این زمینه عملکرد مسئولان استانی در سال‌های اخیر زیر سئوال رفته، چرا که مردم انتظار داشتند طرح و پروژه‌ای با شکل و شمایل واقعی و مناسب اجرا شود.

به رغم همشهری بودن به وزیر راه و شهرسازی دو بار تذکر جدی دادم

افضلی‌فرد گفت:‌ برای این پروژه بنده بیشترین وقت را در پیگیری امور و مسائل مختلف آن گذاشتم و علیرغم اینکه وزیر راه و شهرسازی را وزیر کوشا و توانمند می‌دانم، اما صرف‌نظر از این کار در مجلس هم تذکر شفاهی و هم کتبی داده‌ام تا نسبت به تکمیل راه‌آهن اردبیل اقدام کند.

وی تاکید کرد: ما اعلام کردیم که اگر پیمانکاران در تکمیل این پروژه قصور دارند باید به تعویض و تغییر آنها اقدام شود، چرا که ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم تا کار را نیمه تمام رها کند و برای او نامه فدایت شوم ارسال کنیم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 13 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن اردبیل در جهت تکمیل و سرعت گرفتن اجرای آن خبر داد و بیان داشت:‌ بر اساس اعلام مسئولان هیچگونه مشکلی در تامین منابع برای راه‌آهن اردبیل وجود ندارد و در این اوضاع و احوال هیچ توجیهی برای راکد ماندن آن قابل قبول نیست.

افضلی‌فرد افزود:‌ در دیدار با وزیر راه و شهرسازی همچنین موضوع ارتقای وام مسکن از 22 میلیون تا 25 میلیون را خواستار شدیم و قرار شد این مصوبه برای اجرا به شرکت‌های تعاونی و بانک عامل ابلاغ شود.

وی تصریح کرد:‌ در این چهار دیدار با وزیر راه و شهرسازی بحث راه ارتباطی آرموداق – نیر – میانه را پیگیری کردیم و قرار است با تامین یک میلیارد تومان اعتبار هشت کیلومتر از این مسیر اجرایی شود.

این نماینده مجلس نهم همچنین از صدور دستور ویژه برای چهار خطه کردن محور نیر – سراب خبر داد و ادامه داد: این دستور ویژه را به معاونت عمرانی و همچنین راه و شهرسازی استان تحویل دادیم تا به صورت جدی این امر را پیگیری کنند.

افضلی‌فرد از دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای در اولویت قرار گرفتن شن‌ریزی تمام روستاهای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین خبر داد و ابراز داشت:‌ ما در خصوص فرودگاه اردبیل نیز توافقات قبلی را یادآور شدیم و مقرر شد تعلل پیش آمده به دلیل پیگیری نکردن استاندار سابق جبران شده و نسبت به نصب دستگاه ILS اقدام لازم صورت گیرد.

تامین 100 میلیون تومان اعتبار برای سدهای معیشتی

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در دو جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم، طرح‌های توسعه بخش کشاورزی مطرح شد و مقرر شد 57 میلیارد تومان برای اجرای هفت مورد طرح توسعه این بخش اختصاص یابد.

افضلی‌فرد اذعان داشت: در بودجه سال 92 نیز مقرر شده برای تکمیل سدهای معیشتی روستایی 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شود تا با مهار آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی آن بتوان حرکتی مثبت انجام داد.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول