اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه استان سمنان:

تئاتر انسان‏سازی می‏کند/ تکامل فردی در هنر نمایش نهفته است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تئاتر انسان‏ساز است و انسان را به تکامل می‌رساند.

تئاتر انسان‏سازی می‏کند/ تکامل فردی در هنر نمایش نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار علی استادحسینی عصر امروز در آیین اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور که با حضور مسئولان، پیشکسوتان، اساتید و هنرمندان در سالن تئاتر شهر فرهنگ‌سرای کومش سمنان برگزار شد، اظهار داشت: تئاترهای حرفه‌ای باید از بین متون ایرانی، اسلامی و ملی و با پیشینه فرهنگی گزیده شود تا با فرهنگ و سنن مردم هم‏خوانی داشته باشند.

وی افزود: بسیج، پاسدار و حافظ ارزش‌های اسلامی انقلاب اسلامی است و روحی که در بسیج دمیده شده، در آستانه سی‏وچهارمین بهار آزادی تجلی این حرکت پیامبرگونه منطبق بر روح سلحشوری مردم خاورمیانه و ایران زمین خودش را هویدا کرده است.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تئاتر نباید تنها مختص برگزاری جشنواره‌ها باشد؛ بلکه باید به صورت پویا به اجرای عموم درآید.

استادحسینی خاطرنشان کرد: آنهایی که چشم طمح به سرزمین ایران را دارند، باور کردند که نیرو و پتانسیل عظیمی در این واژه وجود دارد که غیرقابل نفوذ است و باید از آن ترسید؛ این ترس و خوفی که در دل دشمنان ایجاد شده، قطعاً بر اساس دارایی‌هایی نظامی ما نیست.

وی ادامه داد: بلکه این ترس، خوفی بوده که باور مردم ایران زمین به اصل و اساس و مبنای انقلابی‏شان یعنی آیین ناب اسلام محمدی(ص) است.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: رویکرد بسیج فرهنگی شده و این یعنی حرکت رو به رشد فرهنگی که جزو الزامات این نسل است.

استادحسینی خطاب به حاضران افزود: شما سلحشوران نشان لیاقت را به سینه زده‏اید و از 18 استان در چهار روز در عرصه تئاتر در استان سمنان میهمان بسیج بوده‏اید.

وی بیان کرد: نمایش‌های همه گروه‏ها و استان‌ها خوب ارزیابی شده است و همین که میهمان استان ما بودید، کارها و اثرهای شما را هم عالی معرفی می‌کنیم.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: ویژگی هنرمند نسبت به محیط پیرامونش داشتن نگاه هنری است و هنرمند باید اهل درد باشد و این درد نه تنها سرچشمه زیباییی و صفاییی هنری، بلکه معیار انسانیت هم هست.

انتهای پیام/2249/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول