اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره تئاتر بسیج کشور:

تئاتر بسیج ارزش‏های واقعی انقلاب را از گزند مصون می‏دارد

خبرگزاری فارس: دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور گفت: تئاتر بسیج با نشان دادن ارزش‏های واقعی انقلاب، جامعه را از گزند برنامه‏ریزی‏های منسجم دشمن مصون می‏دارد.

تئاتر بسیج ارزش‏های واقعی انقلاب را از گزند مصون می‏دارد

حسین مسافر آستانه امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان افزود: تئاتر یکی از فعالیت‏های اجتماعی و هنری جامعه است که به ارتقای فرهنگی کمک می‏کند.

وی با بیان اینکه تئاتر از هنرهایی است که فرهیختگی را در جامعه بالا می‏برد، خاطرنشان کرد: هنر نمایش امکان و فرصت اندیشیدن را بالا می‏برد و به نوعی محل تولید اندیشه است و جامعه را از لحاظ اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی تربیت می‏کند.

این کارشناس ارشد تئاتر اظهار داشت: جامعه‏شناسان معتقدند که اگر قرار است در جامعه‏ای میزان فرهیختگی آن سنجیده شود، باید به میزان فعالیت‏های تئاتر آن جامعه رجوع کرد و هنر نمایش شاخص و معیار بسیار خوبی برای عموم جامعه است.

تئاتر بسیج سعی دارد زرق و برق‏های دروغین را برملا کند

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور افزود: یکی از کارکردهای تئاتر این است که در زیرساخت‏های فعالیت‏های اجتماعی نقش موثری ایفا می‏کند و از این لحاظ، معنویت لازم را برای حفظ ارزش‏های فرهنگی یک ملت در بردارد.

مسافرآستانه ادامه داد: تئاتر بسیج سعی دارد تا زرق و برق‏های دروغین را برملا کند و ارزش‏های واقعی فرهنگ ایران اسلامی را نمو دهد.

وی با بیان اینکه هنر تئاتر تأثیرات عمیقی بر جامعه به جای می‏گذارد، گفت: هنر تئاتر به خاطر ویژگی زنده بودن آن و اینکه هیچ چیز از پیش ساخته و دروغین برای تماشاگر ندارد، به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کردن و مخاطب با آن هم‏راز پنداری می‏کند.

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور یادآور شد: تئاتر حس مشترکی از ویژگی‏های خاصی بوده که در سایر هنرها کمتر به سراغ مخاطب و بازیگر می‏آید و این ویژگی ممتاز هنر تئاتر است.

سینما نمی‏تواند جایگزینی برای تئاتر تلقی شود

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور تصریح کرد: سینما با همه تکنولوژی و گستره‏ای که در اختیار دارد، هرگز نمی‏تواند جایگزینی برای تئاتر تلقی شود.

مسافرآستانه با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره تئاتر بسیج افزود: جشنواره تئاتر در بسیج مثل سایر فعالیت‏های بسیج تعریف مشخص و روشنی دارد.

وی بیان کرد: جشنواره تئاتر سعی دارد تا تمام برنامه‏ها و سیاست‏های خود را مبنی بر مشارکت هر چه بیشتر هنرمندان بسیجی استوار کند و نیازهای جامعه را در تئاتر پیاده کند.

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور ادامه داد: ما امروز در حال جنگ نرم هستیم و در این راه بسیج سعی دارد تا با تجهیزات لازم هنری در عرصه هنرهای مختلف به ویژه تئاتر به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کند.

این مسئول بیان کرد: بسیج می‏کوشد در مقابله با آنچه به عنوان جنگ نرم به ملت وارد و از آن به عنوان هجمه فرهنگی نام برده می‏شود، بتواند مقابله کند.

بسیج خلأهای ارزش‏مدار فرهنگی را در هنر نمایش پر می‏کند

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور عنوان کرد: این احساس نیاز در بسیج در همه عرصه‏ها با کنش‏هایی تبیین خواهد شد که با هدف حفظ ارزش‏های دینی و ملی برنامه‏ریزی می‏شود.

مسافرآستانه اضافه کرد: بسیج هر جا نیاز باشد، با حضور خود خدمات موثری را در عرصه‏های مختلف نظامی، اقتصادی، علمی، هنری و ورزشی به جامعه ارائه می‏دهد.

وی افزود: بسیج خلأهای ارزش‏مدار فرهنگی را با حضور در عرصه تئاتر پر می‏کند.

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور در خصوص سطح کیفی جشنواره نیز گفت: جشنواره تئاتر بسیج در اوایل آغاز این حرکت با برگزاری هر ساله این جشنواره سعی داشت تا اشتیاق و شوری را در هنرمندان ایجاد کند؛ اما امروز با گذشت برگزاری چند جشنواره، بسیج تنها به برگزاری جشنواره دلخوش نیست بلکه سعی دارد تا با اجرای برنامه‏های آموزشی تولید و اجرای عمومی کیفیت این هنر را در هنرمندان بسیجی ارتقا دهد.

وی افزود: بسیج با برخورداری از بدنه تخصصی و تعهد ملی و دینی‏ای که دارد، به زودی می‏تواند بر قله فعالیت‏های تئاتر خودنمایی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان؛ جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و 300 نفر در قالب 34 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافتند.

این جشنواره در چهار بخش ‌صحنه‌ای و خیابانی، کودک، نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز برگزار می‌شود.

بخش صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر و بخش کودک و نوجوان و عروسکی در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

آثار در بخش‌های صحنه‌ای در 14 گروه، خیابانی در 9 گروه و کودک و نوجوان در 10 گروه از 20 استان کشور جهت حضور در جشنواره معرفی شده است.

انتهای پیام/2249/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول