اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش خیابانی «نقل جعفر»:

اطلاع‏رسانی نقش مهمی در جذب مخاطب به سالن‏های تئاتر دارد

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش خیابانی «نقل جعفر» گفت: اطلاع‏رسانی و تبلیغات نقش مهمی در جذب مخاطب به سالن‏های تئاتر دارد.

اطلاع‏رسانی نقش مهمی در جذب مخاطب به سالن‏های تئاتر دارد

مرضیه درخشان‏نیا که در جشنواره تئاتر بسیج کشور در سمنان حضور دارد، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: مردم کشور ما مردمی با شعور، فهیم و مشتاق به هنر تئاتر هستند و باید به کمک رسانه‏ها و صدا و سیما از برنامه‏های هنر نمایش آگاه شوند و از این طریق، مردم را به سالن‏های تئاتر بکشانیم.

وی با بیان اینکه ما در جامعه اسلامی زندگی می‏کنیم که دارای ارزش‏های بسیاری است، خاطرنشان کرد: باید با بهره‏گیری از هنر و رسانه، ارزش‏ها و پیام‏های دینی را برای جوانان خود بازگو کنیم.

جوامع غربی به شدت فرهنگ خود را تبلیغ می‏کنند

این کارگردان نمایشی با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره تئاتر بسیج تصریح کرد: اگر در نمایش دینی نتوانیم به تبلیغ دین و اعتقاداتمان بپردازیم، کم آوردیم.

درخشان‏نیا ادامه داد: جوامع غربی با استفاده از قدرت رسانه‏ها به شدت فرهنگ خود را تبلیغ می‏کنند و از این راه می‏خواهند جهان را زیر سلطه خود دربیاورند؛ پس چرا ما که فرهنگ منحصر به فردی در همه زمینه‏ها داریم، باید از قافله عقب بمانیم.

وی همچنین با اشاره به تأثیر برتر هنر نمایش نسبت به سایر هنرها خاطرنشان کرد: هیچ هنری مانند نمایش نمی‏تواند نفس تماشاچی را بند بیاورد و با هیجان آن‌ها را به شور بیاورد.

تئاتر بسیج به ترویج ارزش‏های دینی بپردازد

کارگردان نمایش خیابانی «نقل جعفر» ادامه داد: هنر تئاتر نفس به نفس با مخاطب در ارتباط است و از این طریق می‏تواند بهتر پیام خود را به مخاطب منتقل کند.

درخشان‏نیا ادامه داد: تئاتر بسیج نیز باید با بهر‏گیری از این قدرت رسانه‏ای تئاتر، به ترویج ارزش‏های دینی بپردازد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد اهالی تئاتر گفت: درد همه تئاتری‏ها مشترک است و شهر سمنان و همدان و تهران ندارد و مسئولان باید بیشتر به هنرمندان این رشته توجه کنند و به نظر من برگزاری چنین جشنواره‏هایی برای رشد این هنر بسیار اهمیت دارد.

مرضیه درخشان‏نیا حدود 15 سال است که کار نمایشی انجام می‏دهد و در کانون فکری و پرورشی استان همدان به عنوان مربی نمایش فعالیت می‏کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و در بخش کودک و نوجوان و عروسکی آن 91 نفر در قالب 10 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافتند.

این جشنواره در بخش نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره 30 دی ماه در سالن تئاتر شهر سمنان با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول