اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر برتر جشنواره تئاتر دفاع مقدس:

ساخت عروسک برای عوامل تئاتر صرفه اقتصادی ندارد

خبرگزاری فارس: بازیگر برتر جشنواره تئاتر دفاع مقدس، گرانی عروسک را مانع اصلی رشد تئاتر کودک و نوجوان و خصوصاً عروسکی می‏داند.

ساخت عروسک برای عوامل تئاتر صرفه اقتصادی ندارد

بهار کریم‏زاده کارگردان و بازیگر نمایش «اول اسم بابا» امروز در حاشیه بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره تئاتر بسیج در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شاهرود اظهار داشت: عروسک خیلی گران است و ساخت عروسک برای عوامل تئاتر صرفه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به این‌که الزاماً مخاطبان کار عروسکی، کودک و نوجوان نیستند، عنوان کرد: فعالیت نمایشی برای عروسک‏سازان صرفه اقتصادی ندارد و این امر باعث می‏شود که کارگردان یا نویسنده، خودش عروسک‏سازی هم داشته باشد.

وی که اصولاً کارهای بازیگری انجام می‏دهد و به زعم خودش در کارگردانی خیلی حرفه‏ای نیست، خاطرنشان کرد: با کار بازیگری در جشنواره‏های «ماه‌تهران»، «فجر»، «دفاع مقدس» و ... شرکت داشته است.

کریم‌زاده که نویسنده این نمایش عروسکی نیز هست، گفت: انگیزه اصلی این متن بازی خوب بازیگران آن است؛ چون تصویر ذهنی این قصه را خوب می‏توانند خلق کنند، طوری که بچه‏ها هر طوری که راحت‏تر هستند، اجرا کنند.

کارگردان این تئائر رئال افزود: رها جهانشاهی، بازیگر این اثر دارای لیسانس تئاتر بوده و این اولین تجربه کاری با او است.

این هنرمند تهرانی در پایان گفت: در ایام برگزاری جشنواره، ستاد اجرایی خوب و هماهنگ عمل کرد که نشان می‏دهد، مغز متفکر آن برنامه‏ریزی زمان و امکانات را به خوبی اجرا کرده است.

گفتنی است، نمایش «اول اسم بابا» داستان زندگی رئال خانواده شهیدی که دو فرزند یتیم دارد، است. آن‌ها می‏خواهند برای عید کار خاصی انجام بدهند تا روح پدرشان شاد شود و به نوعی نذر پدرشان که بردن مادر بزرگشان به مشهد است را ادا کنند، ولی پول کافی ندارند و ...

جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و در بخش کودک و نوجوان و عروسکی آن 91 نفر در قالب 10 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافتند.

این جشنواره در بخش نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره 30 دی‌ماه در سالن تئاتر شهر سمنان با حضور میهمانان کشوری برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/2249/م۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول