اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان:

تئاتر بر اساس نیازهای زمان و دغدغه‏های مردم برنامه‏ریزی شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: تعالی اندیشه و فرهنگ از اهداف تئاتر بسیج است و هنر نمایش باید بر اساس نیازهای زمان و دغدغه‏های مردم برنامه‏ریزی شود.

تئاتر بر اساس نیازهای زمان و دغدغه‏های مردم برنامه‏ریزی شود

حسین قنادیان در حاشیه جشنواره تئاتر بسیج کشور در سمنان در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان افزود: تئاتر بسیج از لحاظ شکل با سایر جشنواره‏ها تفاوتی ندارد و آنچه باعث تمایز جشنواره بسیج با سایر جشنواره‏ها می‏شود، سمت و سوی بسیج است.

وی خاطرنشان کرد: تعالی اندیشه و فرهنگ از هدف‏گذاری‏های تئاتر بسیج است که در این راه، هم هنرمند خودش تأثیر می‏پذیرد و هم مردمی که مخاطب این هنر هستند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: در جشنواره تئاتر بسیج، تمام شالوده فکری برنامه از ابتدا و انتها و اجرا این است که محیط سالم و محیط فضای تعالی‏بخشی بوده و طوری باشد که مردم با طیب خاطر از این فضا لذت ببرند.

صنعت در هنر نمایش دخالت چندانی ندارد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه هنر نمایش نقش‏آفر‏ترین بخش هنر است که با مردم ارتباط برقرار می‏کند، خاطرنشان کرد: هنر تئاتر به صورت ملموس با مخاطب خود ارتباط دارد و می‏تواند دغدغه روزانه مردم را به تصویر بکشد.

قنادیان تصریح کرد: در هنر نمایش، صنعت آنچنان که باید دخالت ندارد و این ارتباط منطقی هنرمند و مخاطب بهترین و موثرترین روش انتقال پیام است و می‏توان گفت که هنر نمایش موثرتر از حوزه سینما بوده و برای همین است که گفته می‏شود تئاتر، پایه دیگر هنرهاست.

وی با اذعان به اینکه فرهنگ مردم ایران فرهنگی آمیخته با دین است، تصریح کرد: باید تمام فعالیت‏هایی که قرار است در قالب هنر به مردم عرضه شود، آمیخته با محتوای دین باشد.

قنادیان در همین راستا ادامه داد: مردم ما تعصب دینی دارند و این دینی بودن فقط به معنای آداب و مناسک نیست، بلکه آنها همه چیز را از زاویه دین می‏بینند و تمام حوزه‏های زندگی آنان در مقوله دین می‏گنجد.

هنر باید رویکرد و نگاه دین را مورد توجه قرار دهد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: هنر اگر بخواهد پیامی را انتقال دهد، باید رویکرد و نگاه دین را مورد توجه قرار دهد و اگر این‏طور نباشد، مورد پسند مخاطب نیست.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس عرصه‏ای بود که مردم برای آن فداکاری بسیاری کرده‏اند؛ اما متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده یا اگر پرداخته شده، خیلی کلیشه‏ای بوده است؛ در صورتی که عمق و وقایع پنهانی در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که باید به آن عمیق‏تر نگاه کرد.

قنادیان ادامه داد: هنرمندان نمایش و نمایش‏نامه‏نویسان باید زوایای پنهان دفاع مقدس را کشف کنند و از این طریق، پیام دفاع مقدس را به نسل‏های دیگر منتقل سازند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه تحریم اقتصادی امروز واقعیتی است که در زندگی مردم وجود دارد، افزود: این تحریم‏ها به دلیل مقاومتی بوده که مردم ایران برابر ظلم و استکبار انجام می‏دهند و این مبارزه با ظلم از آموزه‏های دینی مردم است.

نمایش‏هایی با موضوع «تحریم» تولید شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور ادامه داد: وقتی صحبت از تحریم می‏شود، باید نمایش‏هایی در این حوزه پیش‏بینی شده و به مردم عرضه شود تا صلابت و اقتدار ملت را برابر تحریم‏ها مضاعف کرده و به آنها امید و نشاط بدهد و شادابی را استمرار بخشد.

قنادیان همچنین گفت: بنابراین نمایش می‏تواند در همه عرصه‏های زندگی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، طنز و ... به طور جدی وارد شود و پیام خود را بر اساس نیازهای زمان و روز و دغدغه‏های مردم انتقال دهد.

وی پیرامون سطح کیفی جشنواره گفت: ارزیابی سطح کیفی باید توسط مخاطبان صورت گیرد و آنچه مشهود است، این بوده که رضایت عمومی از جشنواره دیده می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و در بخش کودک و نوجوان و عروسکی آن 91 نفر در قالب 10 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافتند.

این جشنواره در بخش نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره امروز در سالن تئاتر شهر سمنان با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول