اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اجرایی بخش کودک جشنواره تئاتر بسیج:

حرکت‌ به‌ سمت‌ تئاتر آموزشگاهی‌ راهکار تحول‌ در حوزه‌ تئاتر کودک‌ است‌

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت: حرکت‌ به‌ سمت‌ تئاتر آموزشگاهی‌ راهکار تحول‌ در حوزه‌ تئاتر کودک‌ است و این اصل باید جدی‏تر گرفته شود.‌

حرکت‌ به‌ سمت‌ تئاتر آموزشگاهی‌ راهکار تحول‌ در حوزه‌ تئاتر کودک‌ است‌

عباس اعتماد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شاهرود در حاشیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی بسیج کشور افزود: تئاتر در زندگی اجتماعی کودکان اثر مثبت داشته و موجب تقویت اندیشه‌ کودکان خواهد شد.

این بازیگر تئاتر همچنین بازی در تئاتر را تمرین نقش‌های زندگی دانست و اضافه کرد: این هنر موجب می‌شود تا کودکان، پرمحتوا کردن زندگی‌شان را فرا بگیرند.

رئیس ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت‌: بهترین‌ راهکار تحول‌ در حوزه‌ تئاتر کودک‌ و نوجوان‌، حرکت‌ به‌ سمت‌ تئاتر آموزشگاهی‌ و پرداختن به‌ آن‌ در مدارس‌ است‌.

اعتماد‌ ضمن تاکید بر آموزنده‌ بودن‌ تئاتر به‌ عنوان‌ هنری‌ تاثیرگذار، از کم‌‌توجهی‌ به‌ حوزه‌ تئاتر کودک‌ و نوجوان‌ انتقاد و تاکید کرد: تئاتر یکی از وسایل آگاهی‌ بخشیدن به زندگی است.

وی تصریح کرد: در ادبیات‌ و فرهنگ‌ ایرانی،‌ قصه‌ها و داستان‌های‌ بسیاری‌ وجود دارد که‌ می‌توان‌ از آن‌ها برای‌ نگارش‌ آثار نمایشی‌ تاثیرگذار الهام‌ گرفت‌.

این هنرمند نبود نمایشنامه‌های‌ پرمحتوا‌ در حوزه‌ تئاتر کودک‌ و نوجوان‌ را از معضلات‌ مهم‌ این‌ حوزه‌ در مقولات‌ محتوایی‌ و تکنیکی‌ اعلام‌ کرد.

رئیس ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج، تئاتر را تبدیل‌‌‌ کردن‌ قصه‌ به‌ حرکت‌ و دورکردن‌ انسان‌ از انفعال‌ اجتماعی‌ دانست.

اعتماد گفت‌: تئاتر کودک ‌و نوجوان،‌ گونه‌ای‌ از هنر نمایشی‌ است‌ که‌ با الهام‌ از قصه‌های‌ پندآموز و ترکیب‌ آن‌ با تکنیک‌ نمایشی،‌ در اصلاح‌ جامعه‌ و آموزش‌ زندگی‌ درست‌ به‌ کودک‌ و نوجوان‌ سعی‌ دارد.

وی ‌تاکید کرد: ظرفیت‌های‌ فرهنگی‌، بومی‌ و منطقه‌ای هر استان، بهترین‌ راه ‌حفظ‌ و گسترش‌ تئاتر است‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و در بخش کودک و نوجوان و عروسکی آن 91 نفر در قالب 10 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافتند.

این جشنواره در بخش نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره 30 دی ماه در سالن تئاتر شهر سمنان با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول