اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی جشنواره تئاتر بسیج:

دولت به ساخت سالن‌های تخصصی تئاتر توجه ویژه‌ای کند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت: دولت باید به ساخت سالن‌های تخصصی تئاتر در اقصی نقاط کشور توجه ویژه‌ای کند.

دولت به ساخت سالن‌های تخصصی تئاتر توجه ویژه‌ای کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عصر امروز شاهرود در آخرین روز از دهمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی با تاکید بر مباحث تخصصی و آموزشی، گامی رو به جلو برای تحقق اهداف متعالی این هنر برداشت.

رئیس ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در این مراسم گفت: با کمک بهرام شاه‌محمد‌لو، پیشکسوت و از اولین بنیانگذاران تئاتر کودک ایران، در حاشیه این جشنواره کلاس آموزشی برای کارگردانان، نویسندگان و بازیگران با موضوع تبیین اهداف، مشکلات و راهکارهای موفقیت نمایش‌های عروسکی برگزار شد.

عباس اعتماد افزود: تئاتر کودک و نوجوان از مهم‏ترین شیوه‌های نگارش و تولید تئاتر در سراسر دنیاست و تغییر کاربرد آن به شیوه‌ای راهبردی، آن را به یکی از حساس‌ترین ابزارهای فرهنگی برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه مبدل ساخته است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در امر فرهنگ در تمامی بخش‌ها یک نیاز ملی است و در ایران این نیاز باید در اولویت برنامه‌ها و دغدغه‌های مسئولان قرار گیرد.

مشکل نبود سالن‌های تخصصی نمایش در شهرستان شاهرود

رئیس ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج تصریح کرد: هنر نمایش با عمیق‌ترین لایه‌های ذهنی و عاطفی مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کند و همین رابطه باعث ماندگاری مفاهیم آن می‌شود.

اعتماد بیان کرد: برای جریان‏سازی فرهنگی نیازمند رشد و تعالی این‏گونه هنرها در تمای ابعاد آن در دو وجه کمی و کیفی آن.

این بازیگر تئاتر اظهار داشت: مشکل نبود سالن‌های تخصصی نمایش در شهرستان شاهرود از مهم‏ترین مواردی بود که مسئولان، هنرمندان، کارشناسان و منتقدان بارها و بارها به آن اشاره کردند.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، تاکنون آن چنان که شایسته این هنر و هنرمندان و مخاطبان آن بوده، نتوانسته‌ایم به توفیقات خوبی دست یابیم.

معضل کمبود مخاطب در شاهرود وجود ندارد

رئیس ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت: در شاهرود معضل کمبود مخاطب وجود ندارد و زمانی که تئاتر در معنای واقعی خود کار شود، مخاطبان نیز از تئاتر استقبال می‌کنند.

اعتماد خاطرنشان کرد: امروز برخی شهرستان‌های ما مشکل تماشاگر دارند و در آن شهرستان‌ها از تئاتر استقبالی نمی‌شود، ولی برگزاری بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر در شاهرود ثابت کرد که این شهرستان هنرپرور مشکل تماشاگر ندارد و همواره با سیل عظیمی از علاقه‌مندان تئاتر روبه‏رو است.

وی اضافه کرد: در برخی اجراهای امسال با کمبود فضا روبه‏رو شده و مجبور به اضافه کردن صندلی‌های سالن می‌شدیم و گاهی برخی علاقه‌مندان تئاتر شاهرودی که نمی‌توانستند به همین دلیل در سالن‌ها حاضر شوند، از ما گلایه داشتند.

رئیس ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج روح و عاطفه کودکان را مانند لوحی آماده برای ارایه و انتقال انواع مبانی آموزشی و تربیتی دانست و گفت: با این تعریف رسالت هنرمندان بسیجی بسیار سخت‌تر و حساس‌تر از سایر هنرمندان است.

اعتماد برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را اتفاق مهمی برای جریان‏سازی در امر تولیدات آثار نمایشی دانست و گفت: استمرار جریان تولیدات و اجراهای نمایشی توسط بسیجیان هنرمند می‌تواند به تاثیرگذاری این هنر کمک کند.

وی معتقد است که دولت باید هنر تئاتر را به‌ عنوان یک ابزار فرهنگی به رسمیت بشناسد و به ساخت سالن‌های تخصصی تئاتر توجه ویژه‌ای کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و در بخش کودک و نوجوان و عروسکی آن 91 نفر در قالب 10 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافتند.

این جشنواره در بخش نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره 30 دی ماه در سالن تئاتر شهر سمنان با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول