اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ضرورت تبیین مقام و جایگاه ولایت در جامعه

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تبیین مقام و جایگاه ولایت در جامعه تاکید کرد.

ضرورت تبیین مقام و جایگاه ولایت در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی این استان اظهار داشت: پس از اصل نبوت ضروری‌ترین و مهم‌ترین اصل، امامت و ولایت است و با توجه به زمان حاضر ضروری است تا بیش از پیش اهمیت این اصل را در جامعه نهادینه کرد.

وی با اشاره به عوامل انکار امامت و ولایت، تصریح کرد: غفلت، تعصب و علایق دنیوی از مهم‌ترین این عوامل است و سبب می‎شود تا جایگاه والای امامت و ولایت در جامعه کم‌رنگ شود.

نکونام بر ضرورت تبیین مقام و جایگاه ولایت در جامعه تاکید کرد و گفت: رجوع به فطرت انسانی، منابع دینی و به کارگیری عقل و منطق می‎تواند ما را در درک امامت و ولایت در جامعه کمک به‌سزایی کند.

امام جمعه شهرکرد به جایگاه امامت و ولایت در آیات قرآن کریم، افزود: آیات شریفه 67 و 55 سوره مائده از جمله آیاتی است که در آن مبحث امامت و ولایت از سوی خداوند متعال مطرح شده است.

این مسئول در ادامه با گرامیداشت آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج)، خاطرنشان کرد: با ظهور ایشان آیات الهی در سراسر جهان آشکار و بشریت از حضور ائمه الهی بهره‌مند می‎شوند.

وی با اشاره به فلسفه غیبت امام عصر(ع)، متذکر شد: ناسپاسی مردم از مهم‌ترین عوامل غیبت امام زمان(ع) بود و این دلیل در زمان سه امام آخر ما شیعیان به وضوح دیده می‎شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به نقش ولی‌فقیه در زمان غیبت امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: در زمان غیبت حضرت مهدی(عج)، نمایندگانی از سوی ایشان رهبری و هدایت مردم را بر عهده می‌گیرند که فقها نامیده می‎شوند.

این مسئول ادامه داد: رسالت این فقها، نه وکالت بلکه ولایت است و در واقع همان وظایف امام(ع) را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه اعتقاد به توحید و نبوت بدون ولایت معنا ندارد، خاطرنشان کرد: تمسک به اسلام ناب و توحید ولایی، افتخار و فرصت بسیار ارزشمندی است که در اختیار ملت مسلمان ایران گذاشته شده است.

نکونام، تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت را اقتضای ولایت‌مداری دانست و ابراز داشت: سرسپردگی به ولایت و درک امام عصر از ویژگی‌های مهم پیروان جبهه حق است که این مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران به یکی از باورهای نهادینه شده مردم کشور تبدیل شده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به شبهه‌ افکنی‌های دشمن در رابطه با ولی‎فقیه، متذکر شد: دشمن با ترفندهای مختلف درصدد ایجاد شبهه در نگاه و بینش مردم به ویژه جوانان نسبت به ولی‌فقیه است که باید نسبت به این ترفندها هوشیار بود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برهمین اساس اساتید بسیجی در این راستا باید تمام تلاش خود را به کار گرفته و در تبیین مقام ولایت و رفع شبهه‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/68004/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول