اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تایباد:

وحدت نیاز امت اسلامی در برابر توطئه‎های مختلف استکبار جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تایباد گفت: قرآن و دستورات اسلامی منحصر به دوران پیامبر نبوده و در تمام زمان‎ها باید مورد توجه مسلمانان باشد.

وحدت نیاز امت اسلامی در برابر توطئه‎های مختلف استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محدثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تایباد با اشاره به شأن، منزلت و مقام پیامبر مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: پیامبر خدا(ص) اسوه‌ حسنه بوده و خلق و خوی ایشان و اهل بیتشان باید الگوی ما باشد و همه باید از بدی دوری کرده و طوری رفتار کنیم که دیگران هم دین و آیین و مذهب ما را دوست داشته باشند.

وی تفرقه‌افکنی و ایجاد جنگ و فتنه و آشوب را از توطئه‎های استکبار جهانی در راه تضعیف امت اسلامی دانست و افزود: وضع کنونی که استکبار برای مسلمانان ایجاد کرده و مسلمانان را به جان هم انداخته، از توطئه‎های آشکار و مورد اشاره در قرآن کریم است و مسلمانان باید هوشیار باشند و به این موضوع که جان و مال و ناموس کسانی که گوینده شهادتین هستند محفوظ و محترم است توجه نموده و فریب توطئه‎های استکبار جهانی را نخورند.

وی ادامه داد: همانگونه که در قرآن توصیه شده یهود و نصارا را که در سرزمین‎های اسلامی به دنبال منافع و مطامع خود هستند دوست نگیرند، مسلمانان نیز نباید فریب استکبار جهانی را بخورند.

خطیب جمعه تایباد وحدت نظر و همدلی را نیاز امت اسلامی در برابر توطئه‎های مختلف استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: قرآن و دستورات اسلامی منحصر به دوران پیامبر نبوده و در تمام زمان‎ها باید مورد توجه مسلمانان باشد.

وی افزود:مسلمانان اشتراکات فراوانی همچون قبله، قرآن، خدا و پیامبر و مناسک دینی همچون نماز، روزه و حج دارند که باید به آن توجه شده و از تفرقه و تشتت در امت اسلامی پرهیز شود.

امام جمعه تایباد همچنین نامگذاری ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) توسط امام راحل (ره) به عنوان هفته وحدت را مبنایی برای تقریب اسلامی در همه زمان‎ها و برای تمام مسلمین عنوان کرد و افزود: وحدت و اخوت و برادری مسلمانان باعث قدرت و اقتدار اسلامی می‎شود و در تمام زمان‎ها و سرزمین‎های اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول